قمار اردوغان با رابطه تاریخی آنکارا- برلین !

قمار اردوغان با رابطه تاریخی آنکارا- برلین !
دوشنبه 2 مرداد 1396 - 15:17

وزیر دارایی آلمان با تاکید بر اینکه برلین تسلیم باج خواهی آنکارا نخواهد شد درباره اثرات منفی رفتار رئیس جمهوری ترکیه بر روابط چند صد ساله ۲ کشور، هشدار داد.

العالم-اروپا

 «ولفگانگ شویبله» وزیر دارایی آلمان در مصاحبه ای که امروز دوشنبه در روزنامه «بیلد» منتشر شد، گفت: «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه شراکت چند صد ساله ۲ کشور را به مخاطره می اندازد.

وی ادامه داد: از آنجا که در واقع آلمان و ترکیه در بسیاری از موارد به یکدیگر متصل هستند، این امر (رفتار اردوغان) می تواند خطرناک باشد. با این حال نمی توانیم تسلیم باج خواهی شویم.

گفتنی است رابطه برلین- آنکارا به دنبال بازداشت ۶ فعال حقوق بشر از سوی ترکیه به وخامت گرائیده است حال آنکه پیشتر نیز عدم اجازه برای بازدید نمایندگان پارلمان آلمان از نظامیان این کشور که در پایگاه هوایی «اینجرلیک» ترکیه مستقر بودند، عاملی برای تنش زایی شده بود.

پیشتر نیز «زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان ضمن انتقاد شدید از بازداشت «پیتر اشتودنر» فعال حقوق بشر و شهروند آلمانی، گفته بود: کشورش در خصوص عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا با شرکای اروپایی خود گفتگو خواهد کرد و به آنها خواهد گفت که برلین دیگر هیچ گونه همکاری با آنکارا در خصوص سرمایه گذاری در ترکیه نخواهد داشت.

مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها