خط حمله استقلال قوی‌تر است یا پرسپولیس؟

خط حمله استقلال قوی‌تر است یا پرسپولیس؟
دوشنبه 2 مرداد 1396 - 16:37

استقلال و پرسپولیس فصل بسیار مهیجی را خواهند داشت.

العالم - ایران

این پیش بینی اولیه است و به قول کارشناس ها باید منتظر ماند و دید در رقابت های لیگ چه اتفاقی می افتد. فعلا پیش بینی ها می گوید یک فصل فوق العاده در انتظار دو باشگاه است. این هم به خاطر مهره هایی است که دارند. پرسپولیس که سال گذشته تیمی قدرتمند داشت. امسال همان مهره ها را حفظ کرد و بازیکنانی چون شجاع خلیل زاده، سیامک نعمتی، گادوین منشا و... را جذب کرد. از آنطرف استقلال تهران هم تیمی قدرتمند بست. تیمی که واقعا هواداران را امیدوار به قهرمانی کرده است. منصوریان هر بازیکن خوبی که توانست جذب کرد. هم برانکو و هم منصوریان نشان داده اند علاقه زیادی به فوتبال تهاجمی دارند. سال گذشته خط حمله این دو تیم بهترین خط حمله های لیگ برتر بودند. پرسپولیس 46 گل زد و استقلال 45 گل. امسال هم مربیان دو تیم می خواهند بهترین خط حمله ها را از آن خود کنند. حال این سوال پیش می آید که کدام خط حمله قوی تر است؟ استقلال یا پرسپولیس؟

قدرت تهاجمی استقلال

استقلالی ها در فاز هجومی تا دلتان بخواهد بازیکن دارند. منصوریان سجاد شهباززاده و حسن بیت سعید را برای نوک خط حمله انتخاب کرد. البته می گویند شاید بیت سعید وینگر راست هم بازی کند. داریوش شجاعیان هافبک تهاجمی گسترش هم به استقلال آمد. از سوی دیگر آبی ها فرشید اسماعیلی را هم داشتند و با خرید مجتبی جباری و جپاروف ترافیک  زیادی پشت فورواردها ایجاد کردند. تازه به این مهره ها علی قربانی و جابر انصاری را هم اضافه کنید که هر دو هم گلساز هستند و هم گلزن. خیلی ها می گویند با این بازیکنان، منصوریان قوی ترین خط حمله لیگ برتر را در اختیار دارد ولی وقتی از علی موسوی مهاجم سابق آبی ها در این باره می پرسیم می گوید: «ببینید همه چیز بستگی به سیستم تیم دارد. باید ببینیم استقلال چه سیستمی استفاده می کند و عملکرد این بازیکنان چطور خواهد بود. شاید همه چیز باب میل نباشد و شاید هم همه چیز بسیار خوب پیش برود. به همین دلیل حالا نمی توان درباره خط حمله استقلال پیش بینی کرد.»

قدرت تهاجمی پرسپولیس

پرسپولیس فصل گذشته نشان داد چقدر خوب موقعیت می سازد. یکی از مشکلات خط حمله این تیم اما نداشتن آلترناتیو برای طارمی بود که برانکو این مشکل را حل کرد. حالا گادوین منشا و طارمی در پرسپولیس کنار هم هستند و هواداران امید زیادی دارند که خط حمله این تیم قوی ترین خط حمله لیگ برتر شود. البته آمار گلزنی این دو بازیکن هم بسیار بهتر از فورواردهای استقلال است و این توقعی که هواداران پرسپولیس دارند، پر بیراه نیست. طارمی و منشا، پشت سر خود هم حامیان خوبی داند؛ از علی علیپور بگیرید تا محسن مسلمان، وحید امیری، فرشاد احمدزاده، سیامک نعمتی و...  بی شک پرسپولیس هم با این مهره های تهاجمی خط حمله فوق العاده قدرتمندی در اختیار دارد و  می تواند برای هر خط دفاعی مشکل ساز شود.

خبرآنلاین

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها