نشنال اینترست:

تحریم‌کنندگان قطر به بن‌بست رسیده‌اند

تحریم‌کنندگان قطر به بن‌بست رسیده‌اند
دوشنبه 2 مرداد 1396 - 20:01

یک نشریه آمریکایی با طرح این پرسش که آیا واشنگتن می تواند روابط خود را با کشورهای عربی متوازن کند، تاکید کرد که تلاش کشورهای تحریم کننده قطر به در بسته خورده است.

العالم-آسیا

 نشنال اینترست با اشاره به امضای یادداشت تفاهمی میان قطر و واشنگتن در خصوص مسئولیت همکاری و توقف حمایت مالی از تروریسم، افزود: امضای این قرارداد نشان داد که تلاش های صورت گرفته از سوی چهار کشور عربی علیه دوحه برای همسو کردن مواضع آمریکا با خود، ناکام مانده است. 

این نشریه آمریکایی اقدامات عملی واشنگتن در روزهای آینده در قبال تحولات مربوط به کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس را پراهمیت توصیف کرد و نوشت: درصورتی که تلاش های واشنگتن برای حل این بحران ناکام بماند، آمریکا با محیطی پر چالش در منطقه راهبردی خاورمیانه مواجه خواهد شد که ابعاد آن به حدی است که کل اهداف کاخ سفید را در این منطقه تحت شعاع خود قرار داده و محدودیت هایی را برای دولت ترامپ ایجاد خواهد کرد.

نشنال اینترست در ادامه بحران اخیر در میان کشورهای عربی را چندبعدی و با ماهیتی پیچیده توصیف کرد که مبتنی بر اتهامات مطرح شده علیه کشور ثروتمند قطر به وقوع پیوسته است.

گزارش این نشریه در ادامه با اشاره به مواضع ترامپ در حمایت از عربستان و انتقاد از دوحه تاکید کرده است: مواضع واشنگتن در قبال تحولات قطر و رفتار دوگانه این کشور در قبال مناسبات منطقه ای، پرابهام و نامطمئن است که نشان دهنده ماهیت پیچیده این رخداد سیاسی می باشد.

 

ایرنا

پربیننده ترین خبرها