رشوۀ نتانیاهو برای برگرداندن نگهبان قاتل از اردن

رشوۀ نتانیاهو برای برگرداندن نگهبان قاتل از اردن
دوشنبه 2 مرداد 1396 - 23:51

روزنامه معاریو نوشت، اسرائیل به دنبال راه حلی برای خارج کردن مأمور امنیتی سفارتخانه خود در امان است که دو شهروند اردنی را به قتل رسانده است.

العالم – فلسطین اشغالی

روزنامه صهیونیستی معاریو در یادداشتی نوشت: دانی یاتوم رئیس سابق دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) به مقامات اسرائیلی طرحی را برای پایان دادن به بحران دیپلماتیک با اردن پیشنهاد داده است.

این روزنامه به نقل از وی آورده است که می توان برای خارج کردن نیروی امنیتی اسرائیل و نیز کادر سفارت خانه از امان، در ازای برچیدن گیت های الکترونیک از ورودی های مسجدالاقصی، با اردن معامله کند. به نظر می رسد اسرائیل مبلغی پول هم در این معامله به اردنی ها به خاطر کشته شدن دو شهروند اردنی خواهد داد.

از سوی دیگر، رسانه های اسرائیلی اعلام کردند یک مسئول امنیتی عالی رتبه، ظهر امروز دوشنبه برای مذاکره با مقامات اردنی وارد امان شده است تا از تشدید بحران دیپلماتیک میان دو طرف جلوگیری کند.

عصر روز یکشنبه یکی از مأموران امنیتی سفارت اسرائیل در امان دو شهروند اردنی را کشت و دولت اردن اصرار دارد از قاتل بازجویی کند.

نهادهای امنیتی اردن، ساختمان سفارت اسرائیل در امان را به دستور وزیر کشور محاصره کرده اند و هیچ یک از کارکنان سفارت خانه تا بعد از پایان تحقیقات و بازجویی از مأمور امنیتی اجازه خروج ندارند.

گفتنی است اسرائیل در سال 1997 به شروط ملک حسین، پادشاه فقید اردن گردن نهاد. دو طرف توافقی را امضا کردند که به موجب آن اسرائیل، شیخ احمد یاسین مؤسس جنبش حماس و همه اسرای اردنی به علاوه اسرای عرب را آزاد کرد تا اردن، صهیونیست هایی را که در امان قصد ترور خالد مشعل رئیس سابق دفتر سیاسی حماس –دارای تابعیت اردنی- را داشتند آزاد کند.

202

پربیننده ترین خبرها