پیش بینی بیماری با ساعت های هوشمند!

پیش بینی بیماری با ساعت های هوشمند!
سه شنبه 3 مرداد 1396 - 11:59

ساعت های هوشمند به زودی پزشک مجازی شما خواهند شد! موضوعی که در یک پژوهش جدید نشان داده شده که ساعت‌های مچی هوشمند نه تنها می‌توانند فعالیت‌های کاربران و پارامترهای فیزیولوژیکی را اندازه گیری کنند بلکه توانایی آن را دارند تا زمان دچار شدن فرد به بیماری را نیز تشخیص دهند.

العالم - گوناگون

ساعت های هوشمند و رشد فناوری کاربردی آن ها تا حدی پیش رفته است که محققان دانشگاه استنفورد نشان داده‌اند که ساعت‌های هوشمند و دیگر دستگاه‌های شخصی با قابلیت حسگر ، می‌توانند به تشخیص بعضی از بیماری ها از جمله زمان سرماخوردگی و حتی شروع بیماری‌های پیچیده‌ای مانند لایم – نوعی عفونت اسپیروکتی چندسیستمی – و دیابت به کاربران خود کمک کنند.

مایکل اسنایدر ، استاد دانشگاه استنفورد از آمریکا در خصوص نقش ساعت های هوشمند  به عنوان پزشک مجازی می گوید :

ما به کمک ساعت های هوشمند و فناوری که در کنار آن به کار گرفته ایم در واقع می‌خواهیم افراد را از وضعیت سلامت و همچنین پیش بینی بعضی از بیماریهایی که افراد را تهدید می کند ، آن هم در مراحل اولیه و حتی قبل از سرایت آن به بدن کاربران ، از طریق ساعت های هوشمند ، آگاه سازیم .

 

این در حالی است که پژوهشگران در این مطالعه و تحقیق خط مبنایی را برای ضربان قلب و درجه حرارت پوست افراد تعریف کرده و هرگونه انحراف از آن را اندازه‌گیری کردند. آن ها به مدت دو سال به جمع آوری هزاران اندازه گیری از شرکت کنندگان پرداختند.

با این حال و با توجه به نقش مهم ساعت های هوشمند و بخصوص ساعت مچی هوشمند Change of Heart که فناوری مذکور بر روی آن آزمایش شده است ، برای حفظ سلامتی افراد به عنوان پزشک هایی مجازی باید گفت از آن جا که این ساعت های هوشمند و فناوری همراه آن که به طور مداوم ضربان قلب و درجه حرارت پوست افراد را اندازه‌گیری می‌کنند ، می توانند در تشخیص و شروع بیماری که فیزیولوژی فرد را تغییر می‌دهد ، پیش بینی کنند.

البته در پژوهشی که در این زمینه انجام شده است مشخص شد است که بسیاری از این انحرافات با زمان بیمار شدن افراد مصادف است و به عنوان مثال، ضربان قلب و درجه حرارت پوست افراد در زمان بیماری افزایش می‌یابد.

با این حال و برای تشخیص این انحرافات ، محققان یک برنامه نرم افزاری را برای داده‌های به دست آمده از ساعت مچی هوشمند Change of Heart توسعه دادند تا حدی که این دستگاه‌ها موفق به تشخیص سرماخوردگی و همچنین حضور بیماری لایم شدند.

این تحقیقات راه را برای تلفن‌های هوشمند هموار کرده تا مانند یک پکیج سلامت عمل کرده، بر سلامت کاربران نظارت کنند و علایم اولیه بیماری را بسنجند.

منبع : mihanpost

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها