درجلسه شورای امنیت مطرح شد:

هشدار نماینده سازمان ملل درباره عواقب رویدادهای قدس

هشدار نماینده سازمان ملل درباره عواقب رویدادهای قدس
سه شنبه 3 مرداد 1396 - 19:24

نیکلای ملادینوف نماینده سازمان ملل در امور خاورمیانه در گزارش خود در نشست شورای امنیت گفت: از اعضای شورای امنیت می خواهم خشونت در فلسطین را محکوم کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ملادینوف در گزارش خود افزود: از کشورهای عضو می خواهم تا برای جلوگیری از تشدید تنش و همبستگی با اهالی قربانیان دخالت کنند. حوادث شهر قدس از این شهر فراتر رفته و اوضاع خاورمیانه را تحت تاثیر قرار داده است. از اسرائیل می خواهم تا به تماس های خود با اردن با توجه به نقش تاریخی این کشور ادامه دهد. 
ملادینوف گفت: اوضاع در شهر قدس باید به شرایطی که در گذشته و در سال 1967 داشت، بازگردد. فلسطینی ها نگران هویت دینی خود هستند و احساس انزوا و تهدید می کنند. از محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین می خواهم تا با تشکیل جلسه دولت، کاستن از تنش در قدس را بررسی کند. اسرائیل به عنوان نیروی اشغالگر باید به تعهدات خود بر اساس قوانین بین المللی پایبند باشد و از خشونت و تنش آفرینی خودداری کند. باید فرآیند سیاسی صلح بر اساس قطعنامه های سازمان ملل از سر گرفته شود. 
وی خاطر نشان کرد: فعالیت های شهرک سازی اسرائیل غیرقانونی است. اسرائیل شهرک سازی و تخریب خانه ها را در کرانه باختری و قدس تشدید کرده است. گسترش شهرک سازی اسرائیل در سرزمین های اشغالی بیه ثبات ضربه می زند. یک میلیون نفر در نوار غزه، گرفتار سیاست رویارویی بین دو جنبش فتح و حماس هستند. سازمان ملل اهالی نوار غزه را رها نخواهد کرد. شکاف بین کرانه باختری و نوار غزه در حال گسترش است. قطر همچنان به بازسازی نوار غزه پایبند است و قراردادهایی را برای احداث هشت ساختمان جدید امضا شد. ناکامی در حل بحران غزه می تواند باعث وخیم تر شدن اوضاع و گسترش افراط گرایی شود. حماس از زمان تسلط بر غزه، مخالفان خود را سرکوب کرده است. حماس باید شرایط آرام را در مرزها با اسرائیل و مصر حفظ کند. 
وی گفت: از ایجاد منطقه کاهش تنش در جنوب غرب سوریه که اردن، روسیه و آمریکا آن را اعلام کردند، استقبال می کنم. امیدوارم اقدامات اخیر اسرائیل به برقراری ثبات کمک کند. /خبرگزاری صدا و سیما

پربیننده ترین خبرها