عراقچی: اقدام کنگره آمریکا با واکنش قطعی ایران مواجه می‌شود

عراقچی: اقدام کنگره آمریکا با واکنش قطعی ایران مواجه می‌شود
چهارشنبه 4 مرداد 1396 - 10:43

معاون وزیر خارجه کشورمان گفت اقدام کنگره و قانونی که در حال تصویب است یک اقدام خصمانه و روشن علیه ایران است و با واکنش قطعی ایران مواجه می شود.

العالم - ایران

سید عباس عراقچی در واکنش به طرح جامع تحریم‌های ایران که به تازگی در کنگره آمریکا به تصویب رسیده است گفت: اقدام کنگره و قانونی که در حال تصویب است یک اقدام خصمانه و روشن علیه ایران است و با واکنش قطعی ایران مواجه می شود.

وی افزود: در سالهای پیش همواره با چنین اقداماتی از سوی کنگره و دولت آمریکا مواجه بوده ایم و اختصاصی به دولت فعلی آمریکا ندارد.

عراقچی ادامه داد: قانون جدیدی که در حال تصویب است تحریم موضوعی جدیدی ندارد، جمع‌بندی و تجمیع تحریم‌های قبلی غیرهسته ای است.

معاون وزیر خارجه ایران گفت: این اقدام با این حال می تواند اجرای موفق برجام را تحت تاثیر قرار دهد و می تواند بهره مندی ایران از برجام را کاهش دهد و ناسازگار با یندهای مختلف برجام هستند که آمریکا برای اجرای همراه با حسن نیت آن متعهد شده است؛ اینکه آن را در یک فضای سازنده اجرا کند؛ و اینکه از هر اقدامی که اجرای برجام را تحت تاثیر قرار بدهد، خودداری کند.

وی با بیان اینکه کار کنگره برخلاف تعهدات امریکاست ادامه داد: با این حال، دولت آمریکا تاکنون دو بار مجبور شده است پایبندی ایران را تایید کند، چاره دیگری ندارد، هفت گزارش آژانس نیز پایبندی ایران را تایید کرده است.

عراقچی همچنین گفت: هرچند حرفهایی زده می شود و تهدیدهایی صورت می گیرد که سه ماه آینده چه می شود، اما ما منتظر می مانیم، با توجه اقدامات آنها در صحته عمل تصمیم می‌گیریم.

مجلس نمایندگان آمریکا طرح جامع تحریم‌های ایران، روسیه و کره‌شمالی را با 419 رای موافق و 3 رای مخالف تصویب کرد.

خبرگزاری تسنیم

پربیننده ترین خبرها