حضور وزرای خارجه آمریکا و کره شمالی در نشست بین المللی!

حضور وزرای خارجه آمریکا و کره شمالی در نشست بین المللی!
چهارشنبه 4 مرداد 1396 - 16:03

مقامات فیلیپین اعلام کردند دیپلمات ارشد کره شمالی هفته آینده در یک کنفرانس امنیتی آسیایی سالانه در مانیل شرکت خواهد کرد.

العالم – آسیا

به گزارش اسوشیتدپرس از مانیل، انتظار می رود نگرانی بر سر برنامه تسلیحات هسته ای کره شمالی در راس دستور کار این نشست قرار داشته باشد.

وزارت امور خارجه فیلیپین اعلام کرد یک هیئت از کره شمالی به ریاست معاون وزیر امور خارجه این کشور روز چهارشنبه به منظور گفتگو با همتایان فیلیپینی خود درباره حضور "ری سو یونگ" دیپلمات ارشد پیونگ یانگ در مجمع منطقه ای آسه آن، وارد مانیل شد.

الن پیتر کایتانو، وزیر امور خارجه فیلیپین، در یک کنفرانس خبری اعلام کرد شرکت ری در این نشست، قطعی است.

وزرای امور خارجه کره جنوبی، آمریکا، چین، روسیه و ژاپن، کشورهای دخیل در گفتگوهای شش جانبه با هدف مهار بلندپروازیهای هسته ای کره شمالی، نیز در نشست های سالانه مجمع منطقه ای آسه آن که 27 عضو دارد، شرکت می کنند.

گفتگوهای شش جانبه آخرین بار در ماه آوریل سال 2009 برگزار شد و کره شمالی در اعتراض به انتقادهای بین المللی از شلیک موشک دوربرد این کشور، از این مذاکرات خارج شد.

در ماه مه، رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا در نشستی در وزارت امور خارجه این کشور، وزرای امور خارجه کشورهای جنوب شرقی آسیا را برای اطمینان خاطر درباره اجرای سرسختانه تحریم ها علیه کره شمالی و جلوگیری از ارتباطات دیپلمات های این کشور که می تواند به سود برنامه های تسلیحاتی پیونگ یانگ باشد، تحت فشار قرار داد.

این وزرای امور خارجه از اعضای اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا (آسه آن) متشکل از 10 عضو بودند که نشست هفته آینده را هدایت می کند.

دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تلاش می کند جامعه بین المللی را به تشدید فشارهای اقتصادی و دیپلماتیک بر کره شمالی برای برچیدن برنامه تسلیحات هسته ای خود پیش از آن که این برنامه بتواند تهدیدی مستقیم برای آمریکا به وجود بیاورد، ترغیب کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها