قطر: فهرست تروریستی جدید، ناامیدکننده است

قطر: فهرست تروریستی جدید، ناامیدکننده است
چهارشنبه 4 مرداد 1396 - 21:40

دولت قطر، تصمیم کشورهای عرب تحریم کنندۀ دوحه در قرار دادن نام 18 نهاد و شخص دیگر قطری در فهرست تروریستی به ادعای ارتباط با دوحه را ناامیدکننده و فاجعه بار دانست.

العالمآسیا

به گزارش خبرگزاری رویترز، سیف بن احمد آل ثانی، رئیس دفتر ارتباطات دولتی قطر، در بیانیه ای تاکید کرد این کشورها برای زشت نمایاندن چهره قطر چنین فهرستی ارائه کردند.

این کشورها در تهیه این فهرست نام 9 دولت دیگر را در کنار قطر آوردند و مدعی شدند این کشورها که همگی آنها با قطر در ارتباط هستند در یمن و لیبی حضور دارند. 

رئیس دفتر ارتباطات دولتی قطر افزود فهرست جدید دلایلی را پیش روی ما می گذارد که نشان می دهد این 4 کشور عربی به مبارزه با تروریسم متعهد نیستند و همچنین پیش از این گفتیم تمام شهروندان قطری که با تروریست ها در ارتباط بودند، محاکمه شدند.

وی در ادامه به کناره گیری قطر از قوانین مربوط به مبارزه با تروریسم سخن گفت و افزود قطر تنها برای پیشگیری از اتهام هایی که تاکنون به این کشور درباره حمایت از تروریسم نسبت داده شد، از این قوانین کناره گیری کرد.

گفتنی است، عربستان، امارات، بحرین و مصر با صدور بیانیه مشترکی نام ۹ فرد و ۹ نهاد دیگر مرتبط با قطر را به اتهام تهدید امنیت و صلح این کشورها و منطقه از طریق فعالیت های تروریستی، به فهرست تروریسم خود افزودند.

چهار کشور مذکور در بیانیه خود با اعلام این که نام این ۱۸ فرد و نهاد در راستای فرآیند بروزرسانی و پیگیری، به فهرست تروریسم مربوط به قطر افزوده شده که پیش از این نام ۷۱ فرد و نهاد دیگر را در خود جای داده، تاکید کردند که تمامی آنها به صورت مستقیم یا غیر مستقیم با مقامات این کشور در ارتباط هستند

221

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها