پزشک صهیونیست، معالج شاهان ایران و عربستان!

پزشک صهیونیست، معالج شاهان ایران و عربستان!
چهارشنبه 4 مرداد 1396 - 22:00

یک نویسنده صهیونیست با روایت داستان زندگی یکی از پزشکان اسرائیلی به نام موشه مانی، فاش کرد که وی پزشک ویژه فهد بن عبد العزیز پادشاه اسبق عربستان و نیز پزشک معالج سرطان محمد رضا پهلوی بوده است.

العالم - ایران

پایگاه اینترنتی روزنامه العهد لبنان در مطلبی نوشت: یریدن لیشترمن نویسنده اسرائیلی پایگاه خبری المصدر، داستان پزشک فهد بن عبد العزیز پادشاه اسبق عربستان را روایت کرده و گفته که پرفسور مانی در الخلیل در خانواده ای یهودی به دنیا آمد.

این نویسنده اسرائیلی توضیح می دهد که چگونه مانی به پزشک ویژه شخصیت های عربی و ایرانی تبدیل شد. وی می نویسد: در یکی از روزها پرونده پزشکی محرمانه ای به دستش رسید که متعلق به پسر عموی شاه ایران بود. این فرد (پسر عموی شاه ایران) سرهنگی بود که از نارسائی شدید کلیوی رنج می برد و پزشکانش معتقد بودند که معالجه وی  غیر ممکن است، اما پرفسور مانی اعلام کرد که با عمل جراحی می تواند جانش را نجات دهد. از این رو این سرهنگ با هواپیما به سرزمین های اشغالی منتقل شد و این پزشک با جراحی کلیه اش، جانش را نجات داد.

نویسنده اسرائیلی می گوید: این جراحی، زندگی مانی را دستخوش تغییر کرد. این سرهنگ پس از نجاتش، از مانی خواست به ایران سفر کند و درپایان سفر، وی را به کاخ شاه ایران دعوت کرد.

مانی چهار سال پیش در مصاحبه ای گفت: شاه ایران زبان فرانسوی را خیلی دوست داشت و من نیز این زبان را دوست داشتم و اینچنین روابط میان ما بهتر شد تا اینکه (شاه) از کشورش مهاجرت کرد.

نویسنده اسرائیلی از قول مانی نوشت: شاه از من کمک پزشکی خواست. شاه (ایران) مبتلا به سرطان خون بود و این مساله کاملا محرمانه بود. ما برای معالجه اش برنامه ریزی کردیم و تصمیم گرفتیم در تهران معالجه را آغاز کنیم از این رو هر از گاهی به تهران سفر می کردم. شاه برای انتقال من به تهران هواپیما اعزام می کرد تا وی را معاینه کنم و ببینم همه چیز وفق مراد است . شاه بسیار تلاش می کرد که کسی متوجه  نشود وی از بیماری غیر قابل علاج رنج می برد و در این زمینه موفق هم شد. پس از گذشت چند سال از وفات شاه، خبرنگار سرویس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در تل آویو که با من هم صحبت شد، گفت: به نظر می رسید شاه (ایران) به مدت هشت سال بیمار بوده است و شما پزشک معالجش بودید. من سخنان وی را تایید کردم. وی در شگفت بود که چگونه دستگاه اطلاعات مرکزی آمریکا هرگز به این مسئله مشکوک نشد.

نویسنده افزود: از آن زمان مانی به عنوان پزشک موفق در میان مسئولان بلندپایه در خلیج (فارس) مشهور شد. از این رو دیگر شخصیت های مهم از وی برای معالجه درخواست کمک می کردند که از جمله این افراد، فهد بن عبد العزیز آل سعود پادشاه اسبق عربستان بوده است. مانی در این زمینه گفت: پادشاه عربستان از دیابت رنج می برد.

وی اذعان کرد که عوارض جسمانی را که شاه عربستان نتیجه این بیماری از آن رنج می برد، معالجه کرده است. وی گفت: عربستان برای من هواپیمای شخصی به قبرس ارسال می کرد و من از قبرس به ریاض می آمدم . وی گفت: این ماجرا به سالهای 1968 تا 1970 مربوط می شود.

پربیننده ترین خبرها