فاکس نیوز گزارش داد؛

موشک‌های ایران و کره شمالی برای پرتاب آماده‌اند

موشک‌های ایران و کره شمالی برای پرتاب آماده‌اند
پنج‌شنبه 5 مرداد 1396 - 00:28

ایران برای پرتاب موشک همراه با ماهواره آماده می شود و در عین حال مانند کره شمالی می تواند طی شبانه روز آینده موشک بالستیک خود را آزمایش کند.

العالم - آمریکا

به گزارش اسپوتنیک، روز چهارشنبه شبکۀ فاکس نیوز آمریکا با استناد به منابعی از دولت آمریکا این خبر را منتشر کرد. 

این شبکه اطلاع داد که پرتاب موشک کره شمالی عصر روز چهارشنبه صورت می گیرد اما دقیقا مشخص نکرد که براساس چه منطقه ی زمانی (نیم کره شرقی یا غربی) است. ضمنا بر اساس اسناد منابع اسکای نیوز، ایران قصد دارد موشک «سیمرغ» را همراه با ماهواره به فضا پرتاب کند. 

شبکه تلویزیونی سی ان ان روز دوشنبه اطلاع داد که کره شمالی برای پرتاب موشک دیگری آماده می شود و ممکن است طی این هفته صورت گیرد. این شبکه به مدارک بدست آمده از نماینده ی پنتاگون که نامش فاش نشده است این خبر را منتشر کرد. به گفته ی این منبع ، اطلاعات آمریکا روز جمعه جابه جایی تجهیزات لازم برای پرتاب موشک را در شهر کوسان توسط پیونگ یانگ را ثبت کرده است. 

در واقع از میدان پرتاب در نزدیکی کوسان کرۀ شمالی چهاردهم ماه می موشک بالستیکی پرتاب شد. شبکه تلویزیون مرکزی کره شمالی چهارم ژوئیه از اجرای اولین پرتاب موفق موشک بین قاره ای بالستیک « هواسون۱۴» خبر داد. دولت آمریکا به این نتیجه رسید که این موشک واقعا بین قاره ای بوده است. وزارت دفاع روسیه آن را موشک با برد متوسط ارزیابی کرد.

پربیننده ترین خبرها