محتوای توافق جبهۀ النصره با حزب الله در عرسال منتشر شد

محتوای توافق جبهۀ النصره با حزب الله در عرسال منتشر شد
پنج‌شنبه 5 مرداد 1396 - 11:31

در پی توافق عناصر مسلح جبهه النصره و حزب الله برای آتش بس درمنطقه عرسال درمرزهای لبنان و سوریه، جزئیاتی از این توافق رسانه ای شده است.

العالم - لبنان

به گزارش پایگاه شبکه اسکای نیوز عربی، این توافق آتش بس دربردارنده باز شدن گذرگاهی امن برای خروج مابقی عناصر مسلح جبهه النصره به همراه خانواده هایشان از تپه های عرسال و عقب نشینی آن ها به سمت داخل خاک سوریه است و در ازای این عقب نشینی، جبهه النصره 3 نیروی حزب الله را که دردرگیری های پیشین میان دو طرف بازداشت شده بودند، آزاد خواهد کرد.

رسانه های وابسته به حزب الله روز پنج شنبه از اجرای آتش بس درمنطقه عرسال از ساعت شش صبح امروز به وقت بیروت خبر دادند.

حزب الله پیشتر اعلام کرده بود که نیروهایش به زمان یکسره کردن درگیری ها با عناصر مسلح جبهه النصره درجرود عرسال نزدیک شده اند.

نیروهای حزب الله اعلام کرده بودند که مذاکرات جدی میان مسئولان لبنانی و نمایندگان جبهه النصره درباره عقب نشینی مابقی عناصر مسلح به سمت اراضی تحت کنترل معارضان در سوریه درحال انجام است.

حزب الله بر لزوم موافقت خود و دولت های لبنان و سوریه با شرط های عناصر مسلح تاکید کرده بود.

به گزارش خبرنگار اسکای نیوز عربی ، توافق آتش بس که براساس مذاکرات یک شخصیت امنیتی لبنانی از طریق میانجی گران حاصل شده است، دربردارنده عقب نشینی عناصر مسلح جبهه النصره با خانواده هایشان به داخل خاک سوریه وبه احتمال زیاد به سمت ادلب است.

طبق این توافق، درمقابل این عقب نشینی، جبهه النصره سه نفر از نیروهای حزب الله را که قبلاً به اسارت گرفته، آزاد خواهد کرد.

درگیری ها در تپه های عرسال تقریباً از یک هفته پیش و با هدف بیرون راندن عناصر مسلح جبهه النصره از منطقه مرزی  آغاز شده است و با پاکسازی حدود 90 درصد منطقه همراه بوده است.

215

 

پربیننده ترین خبرها