توصیه نشریه آمریکایی به ترامپ:

در دام بن‌سلمانِ بی‌عقل گرفتار نشو!

در دام بن‌سلمانِ بی‌عقل گرفتار نشو!
پنج‌شنبه 5 مرداد 1396 - 15:00

مجله «فارین افرز» آمریکا ضمن بی عقل توصیف کردن ولیعهد سعودی، به دولت آمریکا توصیه کرد که از ورود به بحران قطر و جانبداری از یکی از طرفین این بحران خودداری کند.

العالم-آمریکا

 مجله فارین افرز ضمن توصیه به دولت آمریکا برای اجتناب از ورود به بحران محاصره قطر از سوی چهار کشور عربی، هشدار داد که مداخله آمریکا در این بحران به نفع یکی از طرفین درگیر، به پیچیدگی و تشدید این بحران منجر می شود.

این نشریه اعلام کرد که جانبداری واشنگتن در این بحران می تواند موجب افزایش تنش ها شود و پای آمریکا را به امور داخلی درهم گره خورده کشورهای عربی باز کند.

فارین افرز تأکید کرد که جانبداری دولت ترامپ از سعودی نه تنها به فروکش کردن این بحران کمک نمی کند بلکه باعث گرفتار شدن آمریکا در تنشی پلید میان شرکای امنیتی خود در منطقه خلیج فارس خواهد شد؛ بنابراین کار درست آن است که واشنگتن تنها از طرف های این بحران بخواهد که از طریق مذاکره، بحران را حل و فصل کنند.

این نشریه با تاکید بر این که بحران کنونی تهدیدی واقعی برای ثبات منطقه و منافع آمریکا نیست، محمد بن سلمان ولیعهد سعودی را فردی بی فکر، بی پروا، مستبد، متکبر و لجباز توصیف کرده است که امیدوار است قطر را به چشم پوشی از سیاست های خارجی مستقل خود و تضعیف روابط با ایران و ترکیه مجبور کند.

فارین افرز تاکید می کند که هجمه باند چهار جانبه عربی نه تنها قطر را منزوی نکرد بلکه باعث تحکیم بی سابقه روابط آن با ترکیه و ایران شد و نیز این هجمه، باعث نشد که دوحه از حمایت از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) عقب نشینی کند. این درحالی است که واشنگتن با نشان دادن چراغ سبز به این چهار کشور عربی برای برخورد با قطر، این باند را گرفتار دام خطرناکی  کرد که اگر تشویق های واشنگتن نبود، هرگز این گونه گرفتار نمی شدند.

مهر

پربیننده ترین خبرها