بحران قطر به بن بست رسید

بحران قطر به بن بست رسید
پنج‌شنبه 5 مرداد 1396 - 17:30

بلومبرگ به نقل از یک مسئول عالی رتبه در کشورهای خلیج فارس اعلام کرد بحران کشورهای عضو شورای همکاری با بی نتیجه ماندن وساطت ها به بن بست رسیده و وارد مرحله ای خطرناک شده است.

العالم – جهان اسلام

این مسئول که نخواست نامش فاش شود در گفت و گو با خبرگزاری بلومبرگ آمریکا گفت کشورهای عربستان، امارات، بحرین و مصر هنوز عقب نشینی های بیشتری از دوحه می خواهند و قطر هم مخالفت می کند ضمن آن که این چهار کشور به پیشنهاد آمریکا و انگلیس در جهت آغاز مذاکرات مستقیم با قطر پاسخ نداده اند.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر با اشاره به این که واشنگتن خواستار پایان دادن به بحران خلیج فارس است از عربستان و متحدانش خواست به پیشنهادهای آمریکا عمل کنند.

انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه نیز در حساب توییتر خود نوشت: از آنجا که بحران قطر طولانی شده است، توجه به مسائل ورای آن و در نظر گرفتن این موضوع به عنوان نوعی جدید از روابط کشورهای خلیج (فارس) که جایگزین نوع قبلی می شود از اهمیت برخوردار است.

قرقاش با اشاره به این که دوحه مبلغ سیاست هایی است که خود از آن پیروی نمی کند از عربستان و متحدانش خواست بدون قطر وارد اقدام شوند.

202

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها