دمشق با ارسال نامه به سازمان ملل استمداد طلبید؛

40 هزار شهروند سوری در محاصره ضد بشری تروریست ها

40 هزار شهروند سوری در محاصره ضد بشری تروریست ها
پنج‌شنبه 5 مرداد 1396 - 20:34

وزارت خارجه سوریه در نامه‌ای خطاب به سازمان ملل خواستار اقدامی فوری برای پایان دادن به مشکلات 40 هزار نفر از اهالی دو شهرک محاصره‌شده و شیعه‌نشین الفوعه و کفریا در حومه ادلب شد.

العالم ـ سوریه

به گزارش سانا، وزارت خارجه سوریه درباره مشکلات و درد و رنج اهالی دو شهرک شیعه‌نشین کفریا و الفوعه در حومه ادلب که از سوی گروه‌های تروریستی محاصره شده‌اند، دو نامه خطاب به دبیرکل سازمان ملل متحد و شورای امنیت این سازمان نوشت.

در این نامه آمده است: جامعه جهانی اهالی کفریا و الفوعه را که در چنگال گروه‌های تروریستی گرفتار شده‌اند، به حال خود رها کرده‌ و این در حالی است که این گروه‌های تروریستی از حمایت‌ نظام‌ها و رژیم‌های معروف برخوردار هستند.

 وزارت خارجه سوریه افزود: سوریه از سازمان ملل و شورای امنیت که امروز برای بررسی اوضاع انسانی در سوریه نشست برگزار می‌کند، می‌خواهد برای پایان دادن به مشکلات اهالی دو شهرک الفوعه و کفریا که گروه‌های تروریستی  تلاش دارند از طریق تشدید محاصره و سیاست گرسنه نگاه‌داشتن آنها را قتل‌عام کنند، اقدامی فوری انجام دهد.

دو شهرک الفوعه و کفریا در حومه ادلب در شمال سوریه 40هزار نفر جمعیت دارد که از بیش از دو سال قبل تاکنون در معرض محاصره ظالمانه از سوی گروههای تروریستی جیش الفتح و احرار الشام و جبهه النصره و جند‌الاقصی است.

مردم این دو شهرک در پی محاصره از سوی تروریست‌ها با کمبود شدید غذا، آب و دارو مواجه هستند.

اهالی دو شهرک الفوعه و کفریا علاوه بر درد و رنج طولانی و مشکلات حاصل از محاصره، به‌طور مستمر هدف حملات موشکی، خمپاره‌ای تروریست‌ها قرار می‌گیرند و تک‌تیراندازهای تروریست، غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهند.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها