ماجرای گربه ای که جاسوس سازمان سیا بود

ماجرای گربه ای که جاسوس سازمان سیا بود
جمعه 6 مرداد 1396 - 01:48

روز گذشته هفتادمین سالگرد امضای قانون امنیت ملی امریکا توسط هری ترومن سی و سومین رییس جمهوری آن کشور که بر اساس آن سازمان سیا تشکیل شد.

مجله آمریکایی تایم به همین مناسبت مهمترین اسرار فعالیت این سازمان را منتشر کرد که به نظر این نشریه استفاده از گربه برای جاسوسی در جلسه های خصوصی یکی از مهمترین آن بود.   

پایگاه اینترنتی شام تایمز به نقل از تایم نوشت که اواسط دهه 60 قرن بیستم، دفتر پژوهش و توسعه یک دستگاه ارسال را در گردن و یک میکروفون را در کانال گوش گربه نصب کرد و میان این دو نواری بسیار باریک قرار داد که یافتن آن دشوار بود.

همچنین در دستگاه اول باتری هایی بسیار کوچک در گردن گربه قرار داد.

البته جاسوسان در تجربه اولی با مشکلاتی مواجه شدند و آن مدت زمان اندک ضبط بود لذا برای حل این مشکل، دستگاهی را در سینه و دستگاه حسگر بی سیم در دم گربه قرار دادند.

این راز توسط ویکتور مارچتی جاسوس اسبق سیا در کتابش افشا شد.

مارچتی نوشت که البته گربه با اینکه به آسانی به مکان هدف می رود اما بهترین جاسوس محسوب نمی شود چون وقتی گرسنه اش می شد به مکان دیگری نقل مکان می کرد.   

وی افزود البته عامل اصلی استفاده از گربه به عنوان جاسوس توسط سازمان های جاسوسی آن بود که قادر بود، صدای خاص را از میان صداها که می شنید تشخیص دهد، اما این مساله نیازمند آموزش طولانی قبل از اعزام گربه برای جاسوسی نزد هدف است.  

206

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها