پارلمان ترکیه، دو نمایندۀ کُرد را اخراج کرد

پارلمان ترکیه، دو نمایندۀ کُرد را اخراج کرد
جمعه 6 مرداد 1396 - 11:08

پارلمان ترکیه، عضویت دو نمایندۀ وابسته به کردهای این کشور را باطل کرد.

العالم – ترکیه

 

پارلمان ترکیه که اکثر نمایندگان آن را اعضای حزب حاکم تشکیل می دهند، دو نمایندۀ حزب دموکرات خلق را به بهانۀ غیبت های مکرر، اخراج کرد و پروانۀ نمایندگی آن ها را باطل کرد.

 

اسکای نیوز گزارش داد، دولت ترکیه، پیش از این نیز، 10 تن از اعضای این حزب را که به کردهای ترکیه نزدیک است بازداشت کرده بود.

 

وزارت کشور ترکیه، در ماه گذشتۀ میلادی، فهرستی شامل نام 130 تن از شهروندان ترکیه را منتشر کرد که در خارج از کشور به سر می برند و تهدید کرده بود که اگر در مدت 3 ماه به کشور برنگردند، تابعیت آنان را سلب خواهد کرد که نام "فیصل ساری یلدز" و "توگبا هزر اوزتورک" نیز در این فهرست بود.

 

"سربیل کمال بای" رئیس حزب دموکرات خلق ترکیه در پیامی در صفحۀ توییتر خود نوشت: رأی گیری برای ابطال حکم نمایندگی به بهانۀ غیبت های مکرر، اقدام علیه خواست مردم است و کسانی که پاکسازی سیاسی که در کشور صورت می گیرد، را نادیده می گیرند، باید خود را برای زندگی در فضایی ننگین آماده کنند. 

 

ساری یلدز نیز در واکنش به ابطال عضویتش در پارلمان ترکیه گفت: خنده دارترین و در عین حال گریه آورترین استبداد تاریخ، نخواهد توانست از چنگ عدالت بگریزد.

 

با اخراج این دو نمایندۀ حزب دموکرات خلق، شمار نمایندگان اخراجی این حزب از پارلمان به 4 تن رسید. در آخرین انتخابات پارلمان که در سال 2015 در ترکیه برگزار شد، 59 تن از اعضای حزب دموکرات خلق موفق شدند به پارلمان راه یابند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها