گزارش تکان دهندۀ دیلی تلگراف از فروپاشی بیمارستان های یمن

گزارش تکان دهندۀ دیلی تلگراف از فروپاشی بیمارستان های یمن
جمعه 6 مرداد 1396 - 12:03

روزنامۀ دیلی تلگراف انگلیس با انتشار گزارشی به قلم رافائل سانچز، اوضاع اسفبار بیمارستان های یمن را که به دلیل شمار زیاد بیماران و کمبود امکانات در آستانۀ فروپاشی است، توصیف کرده است.

العالم – یمن

رافائل در ابتدای گزارش خود می نویسد آنچه باعث شده است پزشکان و پرستاران بیمارستان «سبعین» صنعا سر کار حاضر نشوند، حملات هوایی، فقدان تجهیزات پزشکی یا تعداد بسیار بیماران نیست بلکه آنان پولی ندارند تا با آن بلیت رفت و آمد روزانه با اتوبوس را بخرند. آن ها با وجود اینکه ماه هاست حقوقی دریافت نکرده اند، همچنان کار خود را ادامه می دهند، اما وضع به جایی رسیده است که برخی از آنان دیگر پولی برای خرید روزانۀ بلیت اتوبوس و حضور در بیمارستان ندارند.

رافائل می افزاید بیمارستان سبعین که از سوی یونیسف حمایت می شود، روزانه 200 مبتلا به وبا را پذیرش می کند. بیشتر این بیماران کودکانی با جسم های بسیار لاغز، گرفتار سوء تغذیه و مبتلا به اسهال شدیدند.

مجموعه ای از خیرین بین المللی ماهانه مبلغ اندکی به کادر این بیمارستان کمک می کنند تا پزشکان و پرستاران بتوانند کار خود را دادمه دهند و در ساعات طولانی کار، دست کم، غذایی برای خوردن داشته باشند.

ائتلاف عربستان سعودی از آغاز حملات تجاوزکارانه به یمن، علاوه بر هدف قرار دادن خانه ها، تأسیسات زیربنایی، بیمارستانها و مدارس، مردم این کشور را به صورت همه جانبه محاصره کرده و از رسیدن سوخت، دارو و غذا به این کشور جلوگیری می کند.

پربیننده ترین خبرها