بعد از ترامپ، کلینتون مظنون ارتباط با روسیه

بعد از ترامپ، کلینتون مظنون ارتباط با روسیه
جمعه 6 مرداد 1396 - 14:01

کمیسیون حقوقی مجلس نمایندگان آمریکا از وزارت دادگستری این کشور خواست دادستان ویژه ای را مأمور تحقیقات درباره فعالیت های هیلاری کلینتون، نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و ارتباطات وی با روسیه و پول های روسی کند.

العالم - آمریکا

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم "باب گودلیت"، نماینده جمهوری خواه و رئیس کمیسیون حقوقی مجلس نمایندگان در نامه ای خطاب به "جف سشنز"، وزیر دادگستری آمریکا و معاون وی "رود روزنشتاین" همچنین خواستار آغاز تحقیقات درباره فعالیت های "جیمز کامی"، رئیس سابق دفتر تحقیقات فدرال (اف بی آی) و "لوریتا لینچ"، دادستان سابق و نقش آنها در تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری 2016 آمریکا شد.

نمایندگان جمهوریخواه مجلس که این نامه را امضا کرده اند معتقدند تحقیقات فعلی بازرس ویژه، "رابرت مولی"، درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – که بر فعالیت های ترامپ و دوستانش متمرکز شده است – نامتعادل و غیر قابل اعتماد بوده و فقط به رئیس جمهور منحصر شده است لذا فاقد معیارهای عدالت بوده و فقط به نفع کسانی است که در قدرت هستند.

این نامه به شرح تعدادی حوادث و اظهارات کلینتون و کامی و لینچ که سوء ظن جمهوریخواهان را برانگیخته می پردازد. در مجموع نمایندگان کنگره می کوشند تمام رسوایی های معروف مربوط به هیلاری کلینتون، نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را دوباره مطرح کنند به همین دلیل سعی می کنند مشروعیت تصمیم اف بی آی مبنی بر سلب مسئولیت از کلینتون درباره استفاده از ایمیل شخصی برای ارسال نامه های دولتی و نیز مشروعیت اقدام کومی در انتشار مضمون گفتگوی خود با ترامپ در سال 2017 در روزنامه ها را زیر سئوال ببرند.

 نمایندگان کنگره همچنین در این نامه خواستار بررسی روابط مؤسسه و ستاد انتخاباتی کلینتون با روسیه و اکراین شدند؛ آنها به طور مشخص به قرارداد خرید شرکت "اورانیوم وان" توسط شرکت روسی "روس آتوم" اشاره کرده و خواستار آغاز تحقیقاتی درباره ارتباط صدور مجوز این قرارداد با کمک های مخفیانه روسیه به مؤسسه کلینتون شده اند.

208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها