در گفتگو با لوموند مطرح شد..

خرازی: تحریم‌های جدید بهترین دلیل دشمنی آمریکا با ایران است

خرازی: تحریم‌های جدید بهترین دلیل دشمنی آمریکا با ایران است
جمعه 6 مرداد 1396 - 22:57

وزیر اسبق امور خارجه ایران گفت، در هیچ مقطع از زمان، آمریکایی ها مایل نبوده اند رابطه ای بر پایه احترام متقابل با ایران داشته باشند و تحریم های اخیر بهترین دلیل دشمنی آمریکا با ایران است.

العالم- ایران 

کمال خرازی در گفتگو با لوموند گفت: در خصوص بحران سوریه، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه واقع گراتر است.

وی ضمن استقبال از تغییر مواضع فرانسه در خصوص بشار اسد گفت: رئیس جمهور جدید فرانسه در قبال بحران سوریه دارای مواضع واقع گرایانه تری است.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران درخصوص دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز افزود: ترامپ تنها سیاست هایی را دنبال می کند که آمریکا از زمان پیروزی انقلاب ایران در سال هزار و نهصد و هفتاد و نه در قبال جمهوری اسلامی ایران اتخاذ کرده است.

وزیر اسبق امور خارجه ایران که در فاصله سال های هزار و نهصد و نود و هفت تا دو هزار و پنج وزیر امور خارجه ایران بوده است، می افزاید: در هیچ مقطع از زمان، آمریکایی ها مایل نبوده اند، رابطه ای بر پایه احترام متقابل با ایران داشته باشند. اعمال تحریم های اخیر بهترین دلیل دشمنی آمریکا با ایران است.

کمال خرازی که در حال حاضر ریاست شورای استراتژیک روابط خارجی ایران را بر عهده دارد، تصریح کرد: محترم نشمردن حقوق و قوانین بین المللی و توافقات گذشته در موضوع پرونده هسته ای ایران، نمونه دیگری از این دشمنی است.

وی گفت: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، دارای شخصیت غیرقابل پیش بینی است. البته این موضوع تنها برای ایران نیست.

لوموند در ادامه نوشت: شورای راهبردی روابط خارجی ایران یکی از بازوهای مشورتی رهبر معظم ایران است.

دولت ترامپ اخیرا ضمن تایید پایبندی ایران به توافق نامه هسته ای  تحریم های جدیدی را بر ایران به بهانه اقدامات بی ثبات کننده این کشور اعمال کرده است.

مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها