جزئیات هلاکت خطرناکترین عناصر "داعش" در رفح

جزئیات هلاکت خطرناکترین عناصر
شنبه 7 مرداد 1396 - 13:16

روزنامه الدستور چاپ مصر از جزئیات هلاکت خطرناک ترین عناصر داعش در رفح پرده برداشت. یکی از فرماندهان عراقی این گروه تروریستی هم بین آنها بود.

العالم - مصر

روزنامه الدستور در خبری که در شبکه خبری سومریه نیز انعکاس یافت نوشت نیروهای ارتش و پلیس مصر به عناصر داعش در غرب رفح حمله کردند. این روزنامه به نقل از شاهدان عینی گفت در این حمله ها طی دو هفته گذشته تعدادی از عناصر مهم گروه تروریستی داعش به هلاکت رسیده اند.

آنها گفتند: یک فروند هواپیمای جنگی با حمله به خانه ای که گروه تروریستی داعش از آن به عنوان استفاده می کرد، 24 نفر از آنها را به هلاکت رساند؛ سه نفر از آنها از شیوخ این دادگاه و چهار نفر دیگر از گروه به اصلاح امر به معروف داعش بودند که همگی از اهالی غزه بودند.

به نوشته این روزنامه شاهدان عینی تصریح کردند که یک شیخ که به کنیه بین اهالی معروف شده بود و قد بلند و صورت سفید و ریش پر پشت داشت، ملیت عراقی داشت.

در این روزنامه آمده است بیش از 17 عنصر مسلح داعشی که در زمان حمله در این خانه بودند، به هلاکت رسیدند همچنین حدود 5 غیر نظامی که به طور اتفاقی از محل عبور می کردند از جمله یک کودک چوپان 14 ساله نیز کشته شدند، پدر این کودک محروح شد.

شاهدان عینی گفتند این جنگنده درکمتر 48 ساعت دوباره به این محل حمله کرده و شش تن دیگر از عناصر مهم داعش را که با خودرو در حال جابجایی در غرب رفح بودند، به هلاکت رساندند. همچنین دو عنصر مسلح موتورسوار نیز نزدیک کمینگاهی در ساحل رفح از دور هدف قرار گرفتند.

شاهدان عینی همچنین گفتند یک دستگاه خودروی تویوتا با سرنشینان نقابدار و یک دستگاه خودروی نیسان را دیده اند که سعی می کردند از مردم عادی زهر چشم بگیرند.

شاهدان افزودند: افراد داعش پیوسته جوانان را دعوت به پیوستن به این گروه می کنند و این نشان می دهد که این گروه تروریستی بخش عمده ای از اعضای خود را از دست داده است و اکنون می کوشد کمبود نیرو را با جذب اهالی اینجا جبران کنند. این در حالی است که اهالی این منطقه از بیم تهدیدات داعش به سمت عریش گریخته اند؛ داعش آنها را تهدید کرده است که یا به این گروه بپیوندند یا کشته می شوند؛ داعش همین شیوه را در رقه و موصل به کار برد.

208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها