تیلرسون: چین و روسیه مسئول رفتار کره شمالی هستند!

تیلرسون: چین و روسیه مسئول رفتار کره شمالی هستند!
شنبه 7 مرداد 1396 - 12:16

وزیر خارجه آمریکا ادعا می کند چین و روسیه به عنوان اصلی ترین شرکای تجاری کره شمالی، مسئول تهدیدهای موشکی این کشور هستند.

العالم-آمریکا

به گزارش رویترز، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا انگشت اتهام خود را به سوی چین و روسیه گرفت و از آنها به عنوان تنها مسئولین تهدید روز افزون کره شمالی نام برد!

درحالی که «کیم جونگ اون» رهبر جوان کره شمالی موفقیت آزمایش موشکی جدیدی که دیروز جمعه انجام شد را ستوده و آن را نشانه در تیررس بودن همه خاک آمریکا تلقی می کند، تیلرسون مدعی شد: چین و روسیه به عنوان اصلی ترین تامین کنندگان مالی برنامه توسعه موشک های بالستیک و تسلیحات هسته ای پیونگ یانگ، منحصرا و مطلقا مسئول تهدید روز افزونی هستند که ثبات منطقه و جهان را به مخاطره می اندازد.

وی افزود: آزمایش موشکی تازه کره شمالی نقض آشکار قطعنامه های متعدد شورای امنیت هستند که بازتاب خواست جامعه جهانی تلقی می شوند.

گفتنی است دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز تازه ترین آزمایش پیونگ یانگ را اقدامی گستاخانه و خطرناک عنوان کرده است.

آزمایش دیروز جمعه تنها به فاصله چند ساعت پس از آن انجام شد که سنای آمریکا به پیروی از مجلس نمایندگان، اعمال تحریم های جدید علیه کره شمالی را به عنوان بخشی از بسته تحریم های جامع که شامل حال ایران و رسیه نیز می شود، تصویب کرد.

مهر

 

پربیننده ترین خبرها