تظاهرات ضد اسرائیلی مسلمانان، یهودیان و مسیحیان در واشنگتن

تظاهرات ضد اسرائیلی مسلمانان، یهودیان و مسیحیان در واشنگتن
شنبه 7 مرداد 1396 - 19:25

صدها مسلمان، يهودي و مسيحي در تظاهراتي مقابل سفارت رژيم صهيونيستي در واشنگتن، پايتخت آمريكا، تجاوزات رژيم صهيونيستي عليه مسجد الاقصي را محكوم كردند.

العالمفلسطین اشغالی

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، مسلمانان پس از برپایی این تظاهرات، نماز جمعه را مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در واشنگتن اقامه کردند. آن‌ها با سردادن شعارهایی تجاوزات و جنایت‌های دشمن صهیونیستی علیه قدس و مسجد الاقصی و ملت فلسطین را محکوم کردند.

همزمان که مسلمانان مشغول برگزاری نماز جمعه مقابل سفارت رژیم صهیونیستی بودند، شماری از یهودیان ارتدوکس نیز اطراف آن ایستاده و پلاکاردهایی به دست گرفتند که روی آن نوشته شده بود "تمامی سرزمین فلسطین باید به فلسطینیان بازگردانده شود".

براساس این گزارش، بر روی برخی پلاکاردها نوشته شده بود "تورات حقیقی و یهودیان در قدس و اقصی نقاط جهان تجاوزات رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی و اشغال فلسطین را محکوم می کنند و مخالف صهیونیزم و دولت رژیم صهیونیستی هستند".

داود فیلدمن، خاخام یهودی مقیم آمریکا و رئیس انجمن یهودیان متحد بر علیه صهیونیزم نیز در گفتگو با خبرگزاری آناتولی اظهار داشت که ما امروز اینجا جمع شده‌ایم تا با تظاهرات حمایت از مسجدالاقصی در واشنگتن اعلام همبستگی کنیم، زیرا ما یهودی هستیم و معتقدیم که تمامی اقدامات و سیاست‌های اسرائیل علیه فلسطینیان طی دهه‌های اخیر اشتباه بوده است.

از سوی دیگر، نهاد عوض، رئیس شورای روابط آمریکایی اسلامی تصریح کرد که تظاهرات مشترک مسلمانان، یهودیان و مسیحیان در محکومیت اقدامات وحشی‌گرانه رژیم صهیونیستی صحنه‌ای جالب و زیبا بود.

کریستین زیرمسکی، مدیر اطلاع رسانی و ارتباطات سازمان مسلمانان آمریکایی حامی فلسطین نیز تاکید کرد که هدف از تجمع مقابل سفارت رژیم صهیونیستی نخست اعلام همبستگی با ساکنان قدس است که سه هفته است مقابل تجاوزات رژیم صهیونیستی ایستادگی می‌کنند و هدف دوم اعتراض مسالمت‌آمیز و تشویق مردم برای تماس با کنگره و وزارت خارجه آمریکا جهت اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی جهت پایان دادن به تجاوزات خود علیه ملت فلسطین و مقدسات آن است.

221

پربیننده ترین خبرها