آوارگی 850 هزار کودک بر اثر جنگ در کنگو

آوارگی 850 هزار کودک بر اثر جنگ در کنگو
شنبه 7 مرداد 1396 - 22:42

خبرگزاری فرانسه روز شنبه در گزارشی از کینشازا به نقل از صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد که حدود 850 هزار کودک فقط در منطقه کاسای جمهوری دمکراتیک کنگو بر اثر جنگ از خانه و کاشانه خود آواره شدند.

العالم - آفریقا

دفتر منطقه ای یونیسف در جنوب آفریقا امروز در گزارشی، این میزان آوارگی را بالاترین سطح بحران کودکان در جهان توصیف کرد و از طرفین درگیر در این کشور آفریقایی خواست آینده نسل خود را فدای منافع سیاسی نکنند.

بر اساس این گزارش، بسیاری از این کودکان با از دست دادن والدین خود تحت سرپرستی افرادی قرار دارند که هزگز نمی توانند همچون والدین اصلی از آنها مراقبت کنند.

جنگ داخلی میان شورشیان 'وودو'و نیروهای امنیتی دولتی در کاسای در سال 2016 بر اثر قتل یک رهبر بومی این منطقه آغاز شد و تا کنون بیش از 3 هزار کشته برجای گذاشت.

صلحبانان سازمان ملل از آن زمان تاکنون بارها موفق به کشف چندین گور دسته جمعی در این منطقه نیز شدند که بر اثر خصومت و درگیری های خشونت بار قبیله ای و بعضا با نیروهای دولتی شکل گرفته بود.

به گفته تاج الدین اویه وآله، سرپرست دفتر منطقه ای یونیسف، فقط در ماه ژوئن (خرداد) روی هم رفته 1 میلیون و 400 نفر در این منطقه براثر جنگ آواره شدند که بیش از 60 هزار نفر از آنها بر اثر ناآرامی های اجتماعی مجبور به مهاجرت خارجی شدند./ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها