گزینه های وضعیت نیروهای عشایر عراق بعد از نابودی تروریست ها

گزینه های وضعیت نیروهای عشایر عراق بعد از نابودی تروریست ها
يکشنبه 8 مرداد 1396 - 01:28

وزیر خارجه عراق درباره وضعیت نیروهای عشایر پس از پایان عملیات آزادسازی مناطق اشغالی از دست گروه تروریستی داعش، گفت که دو گزینه برای آنها وجود دارد.

العالم - عراق

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ابراهیم جعفری روز شنبه در نشست مطبوعاتی در حاشیه سفر به هند در پاسخ به سوالی درباره وضعیت بسیج عشایر پس از پایان عملیات آزادسازی مناطق از دست تروریستهای داعش، گفت: تا زمانی که به آنها نیاز وجود داشته باشد در قالب بسیج عشایر فعالیت خواهند کرد؛ اما در صورتی که این نیاز برطرف شود، می توانند به کار و زندگی سابق خود بازگردند و یا اگر تمایل دارند می توانند به ارتش ملحق شوند. 

به نوشته السومریه نیوز، جعفری افزود: ما بر این باوریم که نبرد با داعش هنوز تمام نشده است و عراق به کمکهایی در زمینه امنیت و تبادل اطلاعات و آموزش و فراهم کردن برخی امکانات لوجستیکی نیاز دارد.

وی تاکید کرد: گام آتی بازسازی شهر موصل و الانبار و صلاح الدین است. ما اینک در صدد جلب افکار عمومی جهان به منظور حمایت از عراق برای بازسازی شهرهای ویران شده هستیم. از این رو به تلاشهای گسترده و همکاری های دوجانبه و برقراری ارتباط و تبادل اطلاعات امنیتی درباره باندهای داعش نیاز داریم.

وی خاطرنشان کرد: در این سفر تبادل منافع اقتصادی با هند و افزایش میزان صادرات نفت را بررسی کردیم. سفرم به هند به منظور گسترش هرچه بیشتر روابط میان عراق و هند و افزایش سطح تبادل منافع در زمینه های اقتصادی و امنیتی و تاکید بر لزوم تداوم ارتباط با عراق پس از آزادسازی شهرها بوده است.

وی درباره سرنوشت 39 هندی مفقود در موصل گفت: تا این لحظه هیچ اطلاعاتی درباره این 39 نفر نداریم. ما خبرهای آنها را خواه از غیرنظامیان موصل و یا از عناصر داعش پیگیری می کنیم، همچنین هر سرنخ دیگری که ما را به آنها برساند، دنبال خواهیم کرد.

ابراهیم جعفری روز چهارشنبه در یک سفر رسمی وارد دهلی نو پایتخت هند شد و با دیدار با برخی مسئولان هند، روابط دو جانبه میان دوکشور را بررسی کرد.

210

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها