هشدار نیروی دریایی یمن به ائتلاف علیه این کشور

هشدار نیروی دریایی یمن به ائتلاف علیه این کشور
يکشنبه 8 مرداد 1396 - 04:12

نیروی دریایی یمن با اشاره به هدف گرفتن یک شناور متعلق به امارات عربی متحده تاکید کرد که پیش از این به دشمن سعودی آمریکایی هشدار داده شده است که دریای سرخ را پایگاهی برای حمله به مناطق ساحل غربی یمن تبدیل نکنند.

به گزارش خبرنگار العالم این نیرو در بیانیه ای تاکید کرد شناورهای دشمن به ادامه تجاوز از خط قرمز و زیر پا گذاشتن قوانین دریایی بین المللی ادامه داده و صیادان را در سواحل و جزایر یمن مورد حملات خود قرار داده اند.

نیروی دریایی یمن تاکید کرد که این نیرو قادر به وارد کردن ضربه ای سنگین به مهاجمان در سواحل غربی کشور است و در مقابل هرتجاوزی بر اساس دستور رهبری انقلاب با قدرت ایستادگی و مقابله می کند.

نیروی دریایی یمن همچنین با اشاره به اینکه به مصلحت هیچ کس نیست که دریا به صحنه درگیری و جنگ تبدیل شود، دشمن سعودی را از ادامه محاصره و جلوگیری از ورود کشتی ها به بندر الحدیده و حمله به صیادان یمنی در باب المندب یا سایر مناطق و جزایر برحذر داشت.

نیروی دریایی ارتش یمن و کمیته‌های مردمی این کشور روز (شنبه) اعلام کرد که ناو اماراتی را در مقابل سواحل غربی یمن هدف قرار داده است.

یک منبع نظامی در نیروی دریایی یمن اعلام کرد، ناو نظامی متجاوز اماراتی در نزدیکی سواحل المخا با سلاحی مناسب هدف قرار گرفت.

نیروی دریایی ارتش و کمیته‌های مردمی دوشنبه گذشته نیز یک قایق جنگی وابسته به ائتلاف متجاوز را در ساحل غربی یمن در هنگامی که در رادارهای یمنی پارازیت ایجاد می‌کرد، هدف قرار دادند.

از زمان آغاز عملیات نیروهای یمنی در پاسخ به تجاوزهای ائتلاف سعودی، ۱۱ کشتی و ناو و بیش از ۱۰ قایق جنگی هدف قرار گرفته‌اند.

پربیننده ترین خبرها