حمایت مالی قطر و عربستان از تروریستها در سوریه

حمایت مالی قطر و عربستان از تروریستها در سوریه
دوشنبه 15 اسفند 1390 - 12:26

العالم، دمشق - يک پژوهشگر سوري در امور راهبردي تاکيد کرد؛ در اين کشور دفتري براي هماهنگي فعاليت هاي تروريستي تشکيل شده است که با حمايت مالي قطر و عربستان و حمايت اطلاعاتي امنيتي سازمان سيا و موساد فعاليت مي کند.

"سليم حربا" روز دوشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم، گفت: اقدامات نيروهاي سوريه در محله بابا عمرو در شهر حمص در چارچوب مبارزه با تروريسم صورت گرفت و از نظر اهداف، زمان، مكان، تاكتيك و اجرا منحصر به فرد بود؛ زيرا در جريان آن مقاديري سلاح، ارز و اسناد متعلق به رژیم صهیونیستی، تركيه، فرانسه و آمريكا كشف وضبط شد.

این پژوهشگر سوري، اظهار داشت: عمليات مبارزه با تروريسم در محله بابا عمرو شهر حمص در چارچوب وظايف قانوني، شرعي و خواست مردمي صورت گرفت.

وي تصريح كرد: نيروهاي سوريه تاكتيكي را بكار بستند تا به غيرنظاميان بي گناه آسيبي وارد نشود، زيرا باندهاي مسلح و تروريستي از آنها به عنوان سپر انساني در داخل محله بابا عمرو استفاده مي کردند.

حربا به دستاوردها و نتايج نظامي، اجتماعي و راهبردي عمليات ضد تروريسم در محله بابا عمرو اشاره كرد و گفت: اين عمليات براي از بين بردن گروه هاي تروريستي بويژه در شهر حمص صورت گرفته است.

این پژوهشگر سوري گفت: دفتري براي هماهنگي فعاليت گروه هاي تروريستي در سوريه تحت اشراف امنيتي قطر و عربستان با مشاركت سازمانهاي سيا و موساد و شركت امنیتی بلك واتر آمریکاو همچنين مشاركت شوراي مخالفان سوری در استانبول، طالبان و القاعده وجود دارد.

حربا تصريح كرد: سلاح هاي ساخت رژیم صهیونیستی، تركيه، فرانسه و آمريكا به همراه ارز هاي خارجي در محله بابا عمرو مصادره شده است و صدها تبعه خارجي وعرب دستگير شده اند.

 

03/04 - 18:27

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها