خنثی سازی خطرناکترین طرح تروریستی علیه آیت الله سیستانی و اماکن مقدس +جزئیات

خنثی سازی خطرناکترین طرح تروریستی علیه آیت الله سیستانی و اماکن مقدس +جزئیات
يکشنبه 8 مرداد 1396 - 11:32

وزارت کشور عراق امروز یکشنبه از خنثی سازی "خطرناکترین طرح تروریستی" برای حمله به مراقد ائمه اطهار (ع) و منزل آیت الله سیستانی خبر داد.

العالم - عراق

یگان بازهای اطلاعاتی وابسته به وزارت کشور عراق امروز یکشنبه اعلام کرد که "خطرناکترین طرح تروریستی" در تاریخ این کشور را خنثی کرده است.

این یگان افزود: این طرح تروریستی علیه مراقد ائمه اطهار (ع) در شهرهای نجف، کربلا و سامرا و خانه آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعه در عراق بود. و هدف از این طرح تروریستی، ایجاد درگیری طائفه ای و سرپوش گذاشتن بر شکست های گروه داعش بود.

روزنامه رسمی "الصباح" عراق به نقل از "ابو علی البصری" رئیس یگان بازهای اطلاعاتی و مدیر اداره اطلاعات و مبارزه با تروریسم وزارت کشور عراق نوشت: گروه تروریستی داعش 3 عملیات تروریستی جداگانه را به فرماندهی سرکردگان خارجی برای حمله به مراقد امامان (ع) در کربلای مقدس و نجف اشرف و سامراء، و خانه آیت الله سیستانی و مسجد کوفه و بصره طرح ریزی کرده بود. 
وی افزود: قرار بود این حملات تروریستی به وسیله خودروهای بمبگذاری شده و ده ها تروریست تبعه کشورهای مختلف انجام شود و باندهای قاچاق هم ورود سلاح و انتحاری ها را به داخل استانهای مورد نظر تسهیل کنند. 
البصری تأکید کرد: پس از اطمینان یافتن از درستی اطلاعات به دست آمده از طریق منابع، حیدرالعبادی فرمانده کل نیروهای مسلح و قاسم الاعرجی وزیر کشور در جریان این موضوع قرار گرفتند، و توافق شد تا حمله ای پیش دستانه با هماهنگی ستاد فرماندهی عملیات مشترک و با استفاده از هواپیماهای اف 16 ارتش علیه مواضع تروریستهایی که می خواستند به مراکز مقدس و استان بصره حمله کنند، انجام شود. 
وی خاطرنشان کرد: بر اساس اطلاعات مستند و موثق به دست آمده، 7 هدف بزرگ در مراکز تجمع تروریستها و خودروهای بمبگذاری شده آنان در منطقه المیادین سوریه و اطراف شهر القائم، چند ساعت قبل از آغاز حرکت آنها به سوی کربلا، نجف اشرف، سامراء، کوفه و بصره منهدم شد، و ده ها تروریست به هلاکت رسیدند.

6

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها