۲۶۰ شبکه ماهواره‌ای فارسی‌زبان علیه ایران فعالیت می‌کنند

۲۶۰ شبکه ماهواره‌ای فارسی‌زبان علیه ایران فعالیت می‌کنند
يکشنبه 8 مرداد 1396 - 13:27

معاون امور استان‌ها خواستار جلوگیری از پخش برنامه‌های شعارگونه و کلیشه‌ای شد.

العالم-ایران

به گزارش روابط عمومی معاونت استان‌های صداوسیما، معاون امور استان‌ها سازمان صدا و سیما از بخش‌ها و واحدهای مختلف صداوسیما از جمله تولید، سیما، خبر، رادیو، پخش سیما، پخش صدا و حراست بازدید و پس از آن در نشست شورای مدیران مرکز کهگیلویه و بویراحمد نیز شرکت کرد و گفت: بیش از ۲۶۰ شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان که عمدتان از دشمنان این مرز و بوم هستند علیه هویت اصیل ایرانی اسلامی برنامه تولید و پخش می‌کنند.

دکتر دارابی رسالت واحدهای مختلف صدا و سیمای استان‌ها در عرصه مقابله با هجمه‌های رسانه‌ای دشمنان را بسیار سنگین دانست و افزود: باید با برنامه ریزی اصولی و تولید برنامه های فاخر امیدواری را در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در دل ملت زنده کرده و نقشه شوم دشمنان را در مایوس کردن مردم خنثی کرد.

معاون امور استانها سازمان صداوسیما شعارگرایی و کلیشه‌گرایی در تولید و پخش برنامه‌های صداوسیما را ممنوع دانست و گفت: خوشبختانه در استان کهگیلویه و بویراحمد هم به لحاظ اقلیم و هم به لحاظ توانمندی در حوزه کودک و خانواده زمینه برای تولید مستند وجود دارد.

دکتر دارابی فضای مجازی را فرصتی برای تولید و پخش برنامه‌ها هم در تلویزیون و هم در رادیو دانست و افزود: باید برای همه مسائل استان پیوست رسانه‌ای را تدوین کرده و جامعه را برای فرهنگ‌سازی در عرصه‌های مختلف اجتماعی بسیج کرد.

وی خواستار معرفی کارآفرینان به عنوان مبلغان ثروت و ایجاد شغل در استان از طریق صداوسیما شد و افزود: با معرفی کارآفرینان، سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری و ایجاد شغل در استان تشویق می‌شوند.

دکتر دارابی آموزش را برای تربیت نیروهای کارامد و حرفه‌ای در واحدهای مختلف صدا و سیما مرکز استان را ضروری دانست و افزود: ضروری است تولید برنامه‌ها بر اساس تحقیق و پژوهش محور باشد و لازم است در این عرصه سرمایه گزاری کرد.

وی خواستار بکارگیری نیروهای انقلابی و متخصص در واحدهای مختلف صدا و سیما شد و گفت: صداوسیما باید پاتق نیروهای انقلابی جوان و متخصص باشد در برنامه‌ها و اتاق‌فکرها باید از این نیروها دعوت کرد.

معاون امور استانها سازمان صدا و سیما فراهم کردن امور رفاهی برای کارکنان صدا و سیما و خانوادهایشان را موجب تشویق و ترغیب آنان در کارها دانست و افزود: باید زمینه را برای کارکنان طوری فراهم کرد که آنان یه خاطر کار در صدا و سیما احساس غرور و تشخص داشته باشند.

مدیر کل صدا و سیما هم در این نشست گفت: کارکنان صدا و سیمای مرکز استان در برنامه ها و کارهای جمعی مانند راهپیمایی‌ها حضور حماسی دارند.

افشارنیا با بیان اینکه در عرصه رفاهی خدمات خوبی در این مرکز برای همکاران انجام شده است افزود: در سال گذشته با هزینه مرکز دو کاروان از همکاران به مشهد مقدس و امسال نیز دو کاروان به شمال غرب کشور جهت باز دید به مناطق جنگی اعزام کردیم.

***

برترین‌های صدای مراکز اعلام شدند

در همایش معاونان صدای مراکز استان‌های صدا و سیما، مراکز و تولیدکنندگان برترین برنامه‌های رادیویی سال ۹۵ تجلیل شدند.

همایش سراسری معاونان صدای مراکز استان‌ها، با حضور علی دارابی، معاون امور استان‌های رسانه ملی در یاسوج برگزار شد. در حاشیه این همایش، از برترین برنامه‌های رادیویی تولید شده در مراکز استان‌ها تقدیر شد.

بر این اساس استان‌های همدان، یزد، فارس، مازندران و خراسان جنوبی به ترتیب به عنوان مراکز برتر در شاخص‌های چهارده‌گانه ارزیابی سال ۹۵، معرفی شدند.

در موضوعات مختلف نیز استان‌های دیگر صاحب عناوین برتر شدند؛ در تولید نمایش سی سردار ٣ صدای مرکز یزد مقام اول را کسب کرد، صدای مرکز ایلام توانست در حوزه «رادیو انقلاب» رتبه نخست را به خود اختصاص دهد و خوزستان هم در زمینه «سفرنامه نوروزی» با کسب رتبه نخست به عنوان استان برتر انتخاب شد.

کهگیلویه و بویراحمد نیز در حوزه «رادیونما» رتبه اول را به دست آورد اما در حوزه مستندهای فاخر، استان‌های خراسان شمالی،اصفهان، یزد و اردبیل حائز رتبه‌های اول تا چهارم شدند.

***

بهره‌برداری از ۸۶ طرح فنی و عمرانی در صداوسیمای کهگیلویه وبویراحمد

با حضور معاون امور استانهای رسانه ملی ، ۸۶ طرح فنی و عمرانی در صداوسیمای کهگیلویه وبویراحمد به بهره برداری رسید.

دکتر دارابی معاون امور استانهای رسانه ملی در مراسم افتتاح طرح های شبکه دنا ضمن قدرانی إز تلاش های حوزه فنی گفت: با بهره برداری از این طرح ها، ۹۸ درصد استان کهگیلویه وبویراحمد زیر پوشش فرستنده های دیجیتال قرار گرفت که یک رکورد در کشور محسوب می شود و این استان رتبه نخست پوشش دیجیتال در کشور را از آن خود کرد.
وی پیش بینی کرد: پوشش دیجیتال در کهگیلویه و بویراحمد بأنهما همکاران معاونت توسعه و فناوری به زودی به صد درصد برسد.

مدیرکل صداوسیمای کهگیلویه و بویراحمد گفت: راه اندازی ۳۳ ایستگاه فرستنده ، برقراری فیبر نوری برای پخش برنامه های زنده ، خرید و تجهیز اس ان جی ، تعمیرات منازل سازمانی و بخش های مختلف صداوسیما ، ساخت پارکینگ سرپوشیده، تجهیز و راه اندازی مانیتورینگ تامین برنامه و پخش سیما و بهره برداری از سیستم ارتباط هوشمند تلفن همراه برای نخستین بار از مهمترین طرح هایی بود که امروز به بهره برداری رسید.

یوسف افشارنیا افزود: برای بهره‌برداری از این طرح‌ها، بیش از ۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

عدل هاشمی پور نماینده مردم شهرستانهای کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی هم دراین مراسم گفت : علاوه بر انعکاس زیبایی‌ها کهگیلویه وبویراحمد، ضعف‌ها و کمبودهای این استان نیز باید در رسانه ملی منعکس شود تا مسئولان ، کاستی های کهگیلویه وبویراحمد در بخش های زیر ساختی را ببینند و برای رفع آنها تلاش کنند .
غلام محمد زارعی نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی هم با اعلام رضایت از کیفیت پخش برنامه های صداوسیما در کهگیلویه وبویراحمد گفت : باتوجه به اینکه نیروهای خلاقی در شبکه دنا مشغول به کار هستند خواستار توجه ویژه به ساماندهی و جذب نیروهای صداوسیمای کهگیلویه وبویراحمد شد.

***

تاکید رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به همکاری با صدا و سیما

رئیس کمسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: منابع مالی صداوسیما با حجم عملکرد و کارکردهای متفاوت و گستردگی فعالیتهای سازمان صدا و سیما همخوانی ندارد و باید برای رفع مشکلات با رسانه ملی همکاری ویژه ای داشت.

غلامرضا تاجگردون در حاشیه همایش معاونان صدای استانهای رسانه ملی که در یاسوج برگزار شد گفت: همه نمایندگان مجلس و حتی مردم متفق القول بر این باورند که بین حجم سنگین فعالیتهای رسانه ملی با اعتبارات تناسبی و جود ندارد و کمبود منابع مالی بر توسعه کمی و کیفی برنامه های این نهاد بزرگ فرهنگی تاثیر سوء گذاشته است.

نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی به نقش بی‌بدیل رسانه ملی و اعتقاد نمایندگان مجلس و مسئولان به این نقش اشاره کرد و گفت: با توجه به رسالت خطیر صدا و سیما در بحث اطلاع‌رسانی، گسترش شبکه ها و گستردگی فعالیت‌ها باید توجه ویژه‌ای به تامین منابع مالی صدا و سیما داشت.

وی با اشاره به اینکه توقعات زیاد، نگاه های متفاوت و سلیقه های متعدد بار سنگین رسانه ملی را سنگین تر کرده است گفت : نگاه مجلس شورای اسلامی به مدیریت فعلی رسانه ملی،  رویکرد جدید این رسانه، نحوه تعامل رسانه ملی با قوای سه گانه مثبت و خوشبینانه است.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها