اژه‌ای: پرونده فریدون در جریان است

اژه‌ای: پرونده فریدون در جریان است
يکشنبه 8 مرداد 1396 - 16:09

سخنگوی قوه قضائیه گفت: پرونده حسین فریدون مسیر قانونی خود را طی می کند.

العالم - ایران

حجت الاسلام اژه ای در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضع پرونده حسین فریدون با بیان اینکه پرونده مسیر قانونی خود را طی می کند افزود: این پرونده هم مثل دیگر پرونده ها در مرحله قانونی به این مرحله رسید که قراری صادر شد و آن هم زمانی است که توجه اتهام به شخص با توجه به شواهد وجود داشته باشد و وقتی به این مرحله رسید قرار صادر شد و قرار تامین گردید و از زندان آزاد شد.

وی ادامه داد: پرونده مفتوح است و تحقیقات و رسیدگی ادامه دارد و بستگی به دیگر ادامه تحقیقات دارد تا پرونده بسته شود.

اژه ای در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر منتشر کردن یکی از روزنامه های در صفحه اول خود با عنوان پلیس باعث قتل بنیتا بوده است آیا شما این را انصاف می دانید گفت: حتما انصاف نیست و کاملا بی انصافی است.

وی گفت: پلیس نهایت تلاش خود را و حتی بیش از توان خود فعالیت می کند.

اژه ای افزود: پلیس ما بالنده است و در حال پیشرفت. در سالهای اخیر هم در امر پیشگیری و کشف جرائم قابل قبول ظاهر شده است.

سخنگوی قوه قضاییه خاطرنشان کرد: شاید در فرصت اولیه نتواند مجرمان را کشف و یا آنها را دستگیر کند ولی کمال بی انصافی است  که این مسائل را به پلیس نسبت بدهند.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر افترا و توهین به شورای نگهبان از سوی برخی افراد گفت: توهین به مقامات از حیث مسئولیتی که دارند نیاز به شاکی ندارند و دادستان می تواند مستقیم وارد شود.

وی گفت: امروز افرادی علیه نهادهای موثر سعی بر جوسازی دارند که این نهادها تحت تاثیر قرار نمی گیرند.

سخنگوی قوه قضاییه درباره قتل عمد یا شبه عمد بودن موضوع بنیتا نیز گفت: درباره این موضوع قاضی پرونده باید اظهار نظر کند و این پرونده تازه به تهران احاله شده و در حال رسیدگی است.

وی درباره پرداخت تفاضل دیه متهمان توسط خانواده بنیتا گفت: در ماده 428 قانون مجازات اسلامی آمده است در مواردی که جنایت نظم و امنیت عمومی را برهم زند و یا احساسات عمومی را جریحه دار کند و  مصلحت در اجرای قصاص باشد لکن خواهان قصاص تمکن از پرداخت فاضل دیه را نداشته باشد با درخواست دادستان و تایید رئیس قوه قضاییه مقدار مذکور از بیت المال پرداخت می شود.

اژه ای خاطر نشان کرد: بنابراین با فرض اینکه مسائل آمده در قانون صورت بگیرد پرداخت تفاضل دیه از بیت المال خواهد بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها