امارات: تحریم قطر ادامه می‌یابد

امارات: تحریم قطر ادامه می‌یابد
يکشنبه 8 مرداد 1396 - 17:08

وزیر امور خارجه امارات عربی متحده بر ادامه یافتن تحریم قطر تاکید کرد.

العالم - بحرین

 عبد الله بن زاید آل نهیان وزیر امور خارجه امارات عربی متحده امروز یکشنبه در کنفرانسی خبری که با حضور همتایان عربستانی و بحرینی و مصری وی در منامه برگزار شد گفت: اقدامات صورت گرفته درخصوص بحران جاری (تحریم قطر) برای پایان دادن به آن در اسرع وقت است. مهم این است که هرگونه اقدامی در چارچوب قوانین بین المللی باشد. این اقدامات باید براساس اجماع چهار کشور تحریم کننده قطر باشد. هرگونه اقدامی باید حتی الامکان کمترین تاثیر را بر شهروندان قطری داشته باشد. متأسفانه برخی اقدامات ما بر شهروندان قطری تاثیر داشته است...

وی در بخش دیگری گفت: مسئله گفتگو با قطر به پایان رسیده است. قطر در سالهای 2013 و 2014 منشورهایی را امضا کرده اما آنها را اجرا نکرده است. ما نمی توانیم یکبار دیگر به عقب بازگردیم. قطر از مرحله گفتگوها عبور کرده و تعهداتی داده اما آنها را اجرائی نکرده است.

آل نهیان ادامه داد: اکنون و پیش از اخذ هرگونه تعهد تازه ای، پرسشی که ما باید از خود بپرسیم و قطر نیز باید از خود بپرسد این است که آیا قطر قادر است و یا تمایل دارد به تعهد دیگری پابیند باشد؟ یا آنکه می خواهد مانند گذشته عمل کند و تعهداتش را نقض کند؟

پربیننده ترین خبرها