همه چیز از یک پیامک «شارژر رایگان» شروع شد!

همه چیز از یک پیامک «شارژر رایگان» شروع شد!
دوشنبه 9 مرداد 1396 - 07:38

خودم هم نفهمیدم چگونه و به همین راحتی در دام یک شیاد اینترنتی گرفتار شدم و او به راحتی توانست از سادگی من سوءاستفاده کند.

العالم - ایران

روزنامه خراسان نوشت: خودم هم نفهمیدم چگونه و به همین راحتی در دام یک شیاد اینترنتی گرفتار شدم و او به راحتی توانست از سادگی من سوءاستفاده کند. آن قدر درگیر کار و مشکلاتم بودم که هیچ گاه تصور نمی کردم «پیامک شارژ رایگان» دامی خطرناک است که احتمال دارد همه موجودی حساب بانکی ام را به یغما ببرد و زندگی مرا متلاشی کند. با این وجود زمانی به ماجرا پی بردم که مبالغ زیادی را از دست داده بودم و ...

مرد جوان که شاکی یکی از پرونده های جرایم فضای مجازی است و در پی دستگیری شیاد اینترنتی تازه فهمیده بود که چگونه طعمه ای برای کلاهبرداری شده است، در حالی که بیان می کرد به شهروندان بگویید در استفاده از گوشی های تلفن هوشمند توصیه های کارشناسان را جدی بگیرند و به پیامک های ناشناس پاسخ ندهند، درباره ماجرای کلاهبرداری گفت: به خاطر شغلی که دارم مجبورم بیشتر کارهایم را تلفنی هماهنگ کنم به همین خاطر شارژ زیادی از شبکه های تلفن همراه خریداری می کنم اما مدتی بود که مبالغ شارژ تلفنم به صورت خیلی نامتعارف به پایان می رسید و من از این موضوع متعجب بودم. هر چه سعی می کردم بسیاری از امور غیرضروری را از گفت و گوهای تلفنی حذف کنم اما باز هم شارژهایی که خریداری می کردم به سرعت تمام می شد.

کار به جایی رسید که به دفاتر پیشخوان رفتم و به موضوع اعتراض کردم اما آن ها نیز معتقد بودند که مبالغ شارژ مذکور استفاده شده است. در عین حال یکی از کارشناسان مرا راهنمایی کرد برای پیگیری موضوع به متخصصان مراجعه کنم شاید کسی سیم کارت مرا هک کرده باشد. به همین خاطر گوشی تلفنم را برای بررسی برنامه های درون آن تحویل متخصصان پلیس دادم اما هیچ گونه برنامه های جاسوسی یا «هک سیم کارت» روی آن نصب نشده بود تا این که پس از بررسی های دقیق اپلیکیشن های کاربردی، مشخص شد من در نگهداری رمز عبور اپلیکیشن خرید شارژ دقت نکرده‌ام و فردی به رمز عبور من پی برده و از این طریق از شارژ گوشی من سوءاستفاده می کند.

وقتی این ماجرا محرز شد که در دام یک شیاد اینترنتی افتاده ام و او با به کارگیری تکنیک هایی توانسته از شارژ من استفاده کند، شکایتی را تنظیم کردم و به دستگاه قضایی دادم. آن ها پس از چند روز پسر جوانی را که عامل این کلاهبرداری بود دستگیر کردند. آن جوان وقتی با مستندات پلیسی و قضایی روبه رو شد، اعتراف کرد: با سوءاستفاده از ناآشنایی و همچنین ناآگاهی برخی کاربران فضای مجازی پیامک هایی را با عنوان «استفاده از شارژ رایگان» برای آن ها ارسال می کردم و از کاربران می خواستم برای استفاده فوری از «شارژ رایگان» کد ... را به شماره مذکور ارسال کنند و این گونه با فریب کاربر، اطلاعات حساب او را به دست می آوردم و از شارژ تلفن همراه او استفاده می کردم و ... شاکی ادامه داد: تازه پس از اعترافات شیاد اینترنتی بود که فهمیدم وقتی پیامک «شارژ رایگان» را دیدم آن قدر خوشحال شدم که اصل موضوع را بررسی نکردم یا حداقل با خودم نیندیشیدم که چرا «شارژ رایگان» قرار است به من بدهند و ...

ماجرای واقعی براساس پرونده قضایی

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها