سرقت اسناد و مدارکی مهم از مسجد الاقصی

سرقت اسناد و مدارکی مهم از مسجد الاقصی
دوشنبه 9 مرداد 1396 - 07:37

نظامیان رژیم صهیونیستی اسناد و مدارک مهمی را از مسجد الاقصی سرقت کرده اند. 

العالم - فلسطین
"حسن خاطر" رئیس مرکز بین المللی "قدس" در فلسطین اظهار داشت: نظامیان اسرائیلی پس از آن که کارمندان، نمازگزاران و نگهبانان را بیرون کرده و به مدت 3 روز متوالی مسجد الاقصی را تحت کنترل داشتند، وارد دفاتر و اتاقهای آرشیو و اسناد شده، و اسناد متعلق به اداره اوقاف اسلامی را سرقت کرده اند. 
روسیا الیوم به نقل از حسن خاطر، تأکید کرد:  مسؤولان اسرائیلی با آن اسناد به اوقاف قدس و املاک و خانه ها دست یافته اند، و این اسناد یک آرشیو وقفی ویژه درخصوص املاک و دادگاه ها بود، و یک مرکز اطلاعاتی املاک و اوقاف در اراضی اشغالی به شمار می آمد. 
وی این موضوع را یک فاجعه واقعی خواند. 
رئیس مرکز بین المللی قدس، اظهار داشت: اسناد وقفی، مربوط به جزئیات و اسرار اوقاف و امضاهای مهر و موم شده بود، و اکنون تل آویو با دستیابی به آنها می تواند به اختیارات و چگونگی تصرف ملکیت اوقاف و جزئیات و همه محتویات آنها پی ببرد. 
حسن خاطر، این موضوع را خطر بزرگی برای اوقافی دانست که ستون فقرات قدس اشغالی به شمار می آیند، و حجم آنها 90 درصد بخش قدیمی قدس را تشکیل می دهند، که نسبت بسیار بزرگی در کل قدس است. 
وی هشدار داد، توانمندی اسرائیلی ها در جعل اسناد و مدارک بسیار خطرناک است و آنان می توانند با استفاده از اسناد سرقت شده، به تخریب اوقاف بپردازند. 
حسن خاطر افزود: مسؤولان رژیم اشغالگر اهمیتی به ارزش تاریخی آن اسناد و مدارک نمی دهند، بلکه به دنبال راه هایی برای تصرف و مصادره اوقاف قدس و املاک آن و یهودی سازی هستند. 

پربیننده ترین خبرها