افزایش بهای نفت به بالاترین سطح در 2 ماه اخیر

افزایش بهای نفت به بالاترین سطح در 2 ماه اخیر
دوشنبه 9 مرداد 1396 - 08:21

بهای جهانی طلای سیاه در پی تحولات مرتبط با بازار نفت آمریکا و احتمال تحریم ونزوئلا به بالاترین سطح در بیش از 2 ماه اخیر رسید.

العالم 

به نقل از رویترز؛ بهای جهانی نفت صبح روز دوشنبه به بالاترین سطح در بیش از 2 ماه اخیر رسید. کاهش ذخایر نفت آمریکا در چند هفته اخیر و احتمال اِعمال تحریم‌های نفتی بر ضد ونزوئلا از سوی واشینگتن، دلایل افزایش بهای جهانی طلای سیاه عنوان شده اند.

صبح امروز بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال (شاخص بین‌المللی) با 24 سنت افزایش (معادل 0.5 درصد) به 52 دلار و 76 سنت رسید که از 25 ماه مه یک رکورد محسوب می‌شود. هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت (پایه آمریکا) نیز با 15 سنت افزایش (معادل 0.3 درصد)، 49 دلار و 86 سنت معامله شد.

با احتساب امروز، بهای جهانی نفت در 6 روز کاری اخیر سیری صعودی را تجربه کرده است. بهای جهانی طلای سیاه از آخرین نشست اوپک و کشورهای غیر عضو – از جمله روسیه – که به منظور بحث و بررسی درباره کاهش احتمالی تولیدات نفتی برگزار شد، حدود 10 درصد افزایش یافته است.

ذخایر نفت آمریکا از ماه مارس امسال که رکوردی کم‌سابقه را بر جای گذاشت، حدود 10 درصد کاهش یافته و به 483.4 میلیون بشکه رسیده است. همچنین تولید نفت آمریکا که از اواسط سال 2016 بیش از 10 درصد افزایش یافته است، در هفته منتهی به 21 ژوئیه با 0.2 درصد کاهش به 9.41 میلیون بشکه در روز رسید.

در ساعات اخیر، گزارش‌هایی نیز درباره احتمال اعمال تحریم‌های نفتی جدید بر ضد ونزوئلا از سوی آمریکا منتشر شده است. این امر می‌تواند با تأثیر بر بازار جهانی نفت، بهای این کالای حیاتی را افزایش دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها