استاندار سیستان و بلوچستان:

مجوز پنج بازارچه مرزی در سیستان وبلوچستان صادر شد

مجوز پنج بازارچه مرزی در سیستان وبلوچستان صادر شد
دوشنبه 9 مرداد 1396 - 08:43

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هیات دولت با ساخت بازارچه های مرزی «بش دلبر»، «تخت عدالت» و «شاه گل» در منطقه سیستان و «جالق» و «میل۱۶۰» در سراوان موافقت کرد.

العالم- ایران 

 به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، علی اوسط هاشمی در بازدید سرزده از اداره کل امور اقتصادی و دارایی سیستان و بلوچستان در جمع کارکنان این اداره اظهار داشت: براساس مصوبه هیات دولت شعاع اعطایی برای مرزنشینان استان ۵۰ کیلومتر از نقطه صفر مرزی مشخص شد.

وی ادامه داد: مرزنشینان واجد شرایط ماهانه تا سقف پنج میلیون ریال از تخفیف عوارض قانونی واردات معاف می شوند.

به گفته وی در حالی که شعاع برخورداری مرزنشینان استان های مرزی کردستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه در فاصله ۲۰ کیلومتر است.

وی با بیان اینکه دریافت مصوبه ایجاد بازارچه مرزی کار آسانی نیست و باید از کمیسیون اقتصادی دولت عبور کند بیان کرد: وجود پنج بازارچه مرزی رسمی فرصت خوبی برای بهبود وضعیت معیشت مرزنشینان و سازمان های با کارکرد جذب سرمایه گذاری و اقتصادی است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تعداد پایانه های مرزی بین المللی رسمی استان در دولت یازدهم از ۲ پایانه به چهار پایانه افزایش یافته است.

هاشمی اظهار داشت: وجود چهار پایانه رسمی بین المللی برای تجارت و پنج بازارچه با کارکرد محلی و منطقه ای نقش موثری در شکوفایی اقتصاد منطقه دارد.

مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها