روایت رئیس دادگستری ساوه از ابعاد جدید مرگ پریا، 5 ساله به دلیل کودک‌آزاری

روایت رئیس دادگستری ساوه از ابعاد جدید مرگ پریا، 5 ساله به دلیل کودک‌آزاری
دوشنبه 9 مرداد 1396 - 21:24

رئیس دادگستری شهرستان ساوه ابعاد کودک آزاری اخیر در این شهرستان را تشریح کرد.

العالم _ ایران

هادی ملکی در نشستی با خبرنگاران با ابراز تاسف از حادثه اخیر کودک‌آزاری در ساوه، گفت: در بامداد روز شنبه هفتم مردادماه مادری کودک خود را که در حالت بیهوشی به سر می‌برد، به همراه شخص دیگری به بیمارستان می‌آورد که این طفل بنا به تشخیص اولیه پزشکان مشکوک به کودک آزاری بوده است و بلافاصله اورژانس اجتماعی، مددکاران بهزیستی و تیم پزشکی به رسیدگی به وضعیت او می‌پردازند.

وی ادامه داد: در بررسی‌های انجام شده توسط اورژانس اجتماعی متوجه می‌شوند که آثار کبودی و صدماتی در جسم کودک  مشاهده می‌شود و اقدامات درمانی انجام و پس از آن مراتب به دستگاه قضائی و انتظامی منعکس می‌شود.

این مقام قضائی افزود: بلافاصله با اعلام این گزارش مقامات قضائی و انتظامی در بیمارستان شهید مدرس ساوه حاضر شدند و ضمن صدور دستورات لازم، قاضی دادگاه کیفری و بازپرس پرونده اقدام به آغاز تحقیقات کردند.

وی بیان کرد: در حین انجام تحقیقات، کادر درمانی بیمارستان تصمیم به اعزام کودک به مراکز درمانی مجهزتر در تهران می‌گیرند که به دلیل افت یک‌باره سطح هوشیاری کودک از انتقال طفل به تهران منصرف می‌شوند.

ملکی بیان کرد: پس از بررسی‌های تکمیلی توسط دستگاه قضائی و انتظامی، با توجه به اظهارات متناقض مادر کودک در بازجویی قرائنی مبنی بر کودک آزاری به دست می‌آید و نهایتا این طفل صبح امروز فوت و پرونده با موضوع کودک آزاری منتهی به قتل پیگیری می شود.

وی گفت: در این رابطه سه نفر بازداشت هستند که یکی متهم به کودک آزاری است  و دو نفر دیگر به دلیل اخفای ادله جرم و انحراف در تحقیقات پلیس در بازداشت بسر می‌برند.

وی گفت: دلایل کشف شده حاکی از آن است که کودک آزاری توسط این شخص انجام شده و با تیزهوشی ماموران ادله امحاء شده جرم کشف و مورد بازیابی از طریق بازبینی دوربین‌های مدار بسته و موبایل متهم قرار گرفت و مشخص شد که صدمات، منجر به مرگ مغزی کودک شده است و منتظر نظریه نهایی پزشکی قانونی در خصوص علت تامه فوت هستیم.

رئیس دادگستری ساوه در پاسخ پرسش ایسنا که آیا آزار جنسی نیز در خصوص این کودک واقع شده است، گفت: یک سری قرائن در این خصوص وجود دارد که نیاز به بررسی ببشتر و اعلام نظر قطعی پزشکی قانونی با معاینه دقیق و کالبد شکافی جسد است.

وی درخصوص زمان اعلام نظریه پزشکی قانونی در مورد آزار جنسی این کودک گفت: نظریه اولیه پزشکی قانونی اعلام شده است اما نمی توان بر اساس نظریه اولیه اظهارنظر قطعی کرد ولی تلاش می‌شود در کمتر از یک هفته با اعلام قطعی نظریه پزشکی قانونی در این خصوص نیز اظهارنظر شود.

رئیس دادگستری ساوه در ادامه با توصیه به برخی از مسئولان در خصوص اعلام نظر در چنین وقایعی، گفت: ‌مسئولان باید در این گونه مسائل صبورتر باشند و خیلی زود و شتابزده اظهار نظر نکنند زیرا این کار به پروسه تحقیقات قضائی نیز لطمه زده و فضای جامعه را ملتهب می کند.

وی بیان کرد: اگر دستگاه قضائی کمی دیرتر اطلاع‌رسانی می‌کند، به دلیل این است که باید ابعاد مختلف حادثه ارزیابی و سپس اعلام نظر کند و تقاضای دستگاه قضائی از مسئولان این است که کمی صبورتر باشند و با تانی و بردباری رفتار کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها