هشدار درباره کمبود مواد غذایی در رقه

هشدار درباره کمبود مواد غذایی در رقه
سه شنبه 10 مرداد 1396 - 11:22

سازمان های بین المللی فعال درامور انسان دوستانه درباره کمبود مواد غذایی در شهر رقه سوریه هشدار دادند.

العالم - سوریه 

سازمان های فعال در امور انسان دوستانه که در اطراف رقه فعال هستند و زیرمجموعه طرح «ریچ» قرار دارند، در بیانیه ای با مضمون ارزیابی اوضاع رقه اعلام کردند اهالی رقه که در هفته های گذشته قادر بودند برخی از مواد غذایی را از بازار خریداری کنند، اکنون به طور کامل به مواد غذایی ذخیره خود تکیه کرده وازآن استفاده می کنند.

این سازمان ها در بیانیه خود هشدار دادند که دسترسی به مواد غذایی بسیار دشوار شده است و بازارهای مواد غذایی از سه هفته پیش به طور غیرمستمر فعالیت می کنند و به طور دائم فعال نیستند.

دراین بیانیه آمده است که نان به طور منظم در همه مناطق شهر رقه پخت نمی شود و همچنین قیمت مواد غذایی افزایش یافته و درنتیجه، اهالی مجبور هستند که وعده های کمتری غذا بخورند و یا به طور کامل غذا نخورند.

رقه به عنوان پایگاه اصلی داعش در سوریه از حدود دو ماه پیش صحنه درگیری های شدید میان نیروهای سوریه دموکراتیک و تروریستهایی است که درداخل این شهر پنهان شده اند. 

همچنین کمپین «رقه درسکوت جان می دهد» که اعضای آن را فعالان محلی رقه تشکیل می دهند و یک منبع مهم اطلاعات درباره الرقه به شمار می رود، درباره بحران کمبود مواد غذایی دراین شهر هشدار داد.

«حسام عيسى» از فعالان این کمپین پیشتر گفته بود که بسیاری از نانوایی ها به علت نبود سوخت و آرد و نیز فرار کارگران، کارشان را تعطیل کرده اند و در برخی از موارد آرد باقی مانده در نانوایی ها فاسد شده است.

وی افزود : مردم دیگر نمی توانند که به علت نبودن برق، مواد غذایی را در یخچال های خود نگهداری کنند و به علت نبود آب ، نمی توانند غذا بپزند.

سازمان ملل تعداد اهالی باقی مانده در رقه را بین بیست تا پنجاه هزار نفر تخمین زده است ، این درحالیست که طرح ریچ اعلام کرده است که این تعداد از ده هزار نفر تجاوز نمی کند. طبق اعلام طرح ریچ ،14 محله شهر رقه به متروکه تبدیل شده است.

در این بیانیه آمده است که فقط بخش اورژانس و کمک های اولیه در بیمارستان دولتی الرقه فعال است.

درهمین ارتباط، سازمان پزشکان بدون مرز نیز روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد شمار زیادی از بیماران و مجروحان در شهر رقه سرگردان بوده و از دسترسی به مراقبت های پزشکی محروم هستند و امکان خروج آنان از شهر نیز ضعیف است.

215

 

پربیننده ترین خبرها