رحمانی‌فضلی: مباحث اقتصادی اولویت اول کشور است

رحمانی‌فضلی: مباحث اقتصادی اولویت اول کشور است
سه شنبه 10 مرداد 1396 - 15:01

وزیر کشور با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی که رهبر انقلاب تاکید دارند از هر لحاظ واقعا جای تامل دارد، گفت: با وجود رشد اقتصادی و کاهش تورم مباحث اقتصادی اولویت اول کشور است.

العالم- ایران 

عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور صبح امروز در اولین نشست هم‌اندیشی زنان فعال در عرصه‌های اقتصادی با بیان اینکه همه صحبت‌های کاندیداها در زمان انتخابات پیرامون مسائل اقتصادی بود، اظهارداشت: باید فرهنگ کار را ایجاد کنیم.

وی تصریح‌کرد: در کشور دارای منابع ارزان قیمت هستیم اما چون دسترسی راحت به نفت داشتیم کمی دارای مشکل در برخی عرصه‌ها هستیم.

رحمانی‌فضلی با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی که رهبر انقلاب تاکید دارند از هر لحاظ واقعا جای تامل دارد، افزود: با وجود رشد اقتصادی و کاهش تورم مباحث اقتصادی اولویت اول کشور است.

رحمانی‌فضلی یادآور شد: از سوی منابع طبیعی نیروی انسانی و تکنولوژی مشکلی نداریم آنچه مهم است باید فرهنگ کار را ایجاد کنیم و با این فرهنگ خواهیم توانست مشکلات را حل کنیم.

وزیر کشور ادامه داد: فعالیت اقتصادی در هیچ جای دنیا راحت نیست، لذا برای اقتصاد باید رقابت داشته باشیم؛ باید تلاش کنیم تا روحیه کار و تلاش در کشور محقق شود.

وی با بیان اینکه در ساختار وزارت کشور و در استان‌ها معاونت اقتصادی را اضافه کردم، گفت: باید اقتصاد مقاومتی که نیاز واقعی کشور است را با کمک هم جلو ببریم؛ به عنوان وزارت کشور به دلیل آنکه استانداران در به ثمر رساندن فعالیت های اقتصادی نقش بسزایی دارند این موضوع را جدی گرفته ایم و اقدامات خوبی انجام داده ایم.

رحمانی‌فضلی همچنین افزود: در حوزه اجتماعی هم برنامه های زیادی را داریم و تاکید مقام معظم رهبری هم در این حوزه بسیار جدی است؛ در کشورمان یکی از دلایلی که نتوانسته ایم مباحث کار را به نتیجه برسانیم به علت عدم پیگیری امور است.

وزیر کشور همچنین گفت: تشکیل بانک اطلاعات عرصه اقتصادی بانوان را باید پیگیری کنیم و آن را جدی بگیریم؛ تاکید می کنم بحث تبلیغی و فرهنگی را باید عملیات سازی کنیم و توسط سازمان‌هایی از جمله صداوسیما دنبال و پیاده‌سازی کنیم.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه دولت بدون کمک مردم نمی‌تواند معضلات اجتماعی همچون اعتیاد را در کشور مرتفع سازد، تصریح‌کرد:‌ نقش مردم بسیار تاثیرگذار در حل معضلات و مشکلات اجتماعی است، معظل اجتماعی، راهکار آن هم اجتماعی است.

وزیر کشور یادآورشد: سعی می کنیم مشکلات بانکی فعالان اقتصادی بانوان را حل کنیم.

وی خاطرنشان کرد:‌ مهم ترین دغدغه بنده در وزارت کشور مسئله توسعه در امور سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها