زانتیا و اُپتیما 30 نفر را داخل ساختمان محبوس کردند + تصاویر

زانتیا و اُپتیما 30 نفر را داخل ساختمان محبوس کردند + تصاویر
سه شنبه 10 مرداد 1396 - 20:16

آتش‌نشانان ۳۰ نفر از ساکنان ساختمان ۱۰ واحدی که میان دود غلیظ به خاطر آتش گرفتن دو دستگاه خودروی سواری زانتیا و اپتیما در قسمت پارکینگ ساختمان گرفتار شده بودند را نجات دادند.

العالم - ایران

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ساعت 23:45 شب گذشته آتش‌سوزی در یک ساختمان مسکونی در تهرانپارس،‌ به سامانه 125 اعلام شد که ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران به سرعت آتش‌نشانان ایستگاه‌های 57 و 92 به همراه گروه امداد و نجات شماره 10 را به محل حادثه اعزام کرد.

منصور سلطانی؛ افسر آماده منطقه سه عملیات آتش‌نشانی تهران درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: دو دستگاه خودروی سواری زانتیا و اپتیما در قسمت پارکینگ طبقه همکف ساختمان پنج طبقه 10 واحدی مسکونی به علت نامشخصی ناگهان دچار آتش‌سوزی شده بودند که در هنگام رسیدن آتش‌نشانان، شعله‌های آتش در حال سرایت به دیگر خودروهای پارک شده در این پارکینگ بود.

سلطانی با بیان اینکه دود غلیظی راهروها و طبقات این ساختمان مسکونی را فراگرفته بود، ادامه داد: نیروهای آتش‌نشانی به سرعت به دو گروه تقسیم شدند که گروه اول با قطع جریان برق و گاز، محل حادثه را ایمن‌سازی کردند و با به‌کارگیری تجهیزات انفرادی و لوله‌های آبرسانی، خود را به کانون آتش‌سوزی رساندند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن آتش را مهار و کاملاً خاموش کردند.

این افسر آماده آتش‌نشانی تصریح کرد: با توجه به حجم دود ناشی از آتش‌سوزی، احتمال محبوس شدن ساکنان در راهروها و طبقات بالایی وجود داشت که همزمان گروه دوم آتش‌نشانان به جستجو در راهروها و طبقات پرداختند و توانستند پس از جستجوی فراوان، 30 نفر از ساکنین را از ساختمان خارج کرده وهمگی را به جای امن انتقال دهند.

بنابر اعلام پایگاه خبری 125؛ علت بروز این آتش‌سوزی توسط کارشناسان آتش‌نشانی در دست بررسی است همچنین آتش‌نشانان پس از مهار کامل شعله‌های آتش با به‌کارگیری فنهای قوی، دود حاصل از آتش‌سوزی را از داخل ساختمان تخلیه کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها