سازمان ملل اعلام کرد؛

عربستان، مانع ارسال کمک انسانی به یمن

عربستان، مانع ارسال کمک انسانی به یمن
چهارشنبه 11 مرداد 1396 - 03:38

یک مقام سازمان ملل گفت عربستان سعودی مانع ارسال کمک های بشردوستانه سازمان ملل به مردم جنگ زده یمن می شود.

العالم – عربستان

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مقر سازمان ملل در نیویورک،  آوک لوتسما Auke Lootsma، نماینده برنامه توسعه سازمان ملل در یمن روز سه شنبه اعلام کرد ائتلاف سعودی مانع از تحویل سوخت به هواپیماهایی می شود که قرار است کمک های بشردوستانه سازمان ملل را به مردم جنگ زده صنعا، پایتخت یمن برسانند.

بر اساس این گزارش، این مقام سازمان ملل همچنین به مواردی از مننژیت در یمن اشاره کرد، کشوری که علاوه بر فقر شدید، از شیوع گسترده وبا نیز رنج می برد.

سازمان ملل برای رساندن کمک به جنگ زدگان یمن از دو فروند هواپیما استفاده می کند که از شهرهای امان (اردن) و جیبوتی به مقصد یمن به پرواز در می آیند. اما در پایتخت یمن، سوخت مورد نیاز هواپیماها برای بازگشت وجود ندارد.

لوتسما، که در نیویورک و با خبرنگاران سخن می گفت، تاکید کرد: به منظور کسب مجوز از ائتلاف سعودی برای تهیه سوخت با مشکلاتی روبرو هستیم.

وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر این که چرا تهیه سوخت با مشکل روبرو می شود، گفت: پرسش خوبی است. اما پاسخ آن را نمی دانم. سوخت هواپیما باید از بندر عدن به صنعا منتقل شود؛ اما عدن تحت کنترل نیروهای عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری فراری یمن قرار دارد که مورد حمایت عربستان سعودی است.

پیش از این نیز عربستان سعودی به مسدود کردن کمک های بشردوستانه سازمان ملل به مردم یمن، که یکی از فقیرترین کشورهای جهان به شمار می آید، متهم شده است.

پربیننده ترین خبرها