درگیری شدید ارتش سوریه و داعش در حمص و حماه

درگیری شدید ارتش سوریه و داعش در حمص و حماه
چهارشنبه 11 مرداد 1396 - 18:58

فعالان سوری، روز چهارشنبه از وقوع درگیری شدیدی میان گروهک تروریستی داعش و ارتش سوریه در بخش وسیعی از حومه شرقی حمص تا حومه شرقی حماه خبردادند.

العالم سوریه

به گزارش شبکه روسیاالیوم، فعالان سوریه تاکید کردند که خطوط ارتباطی از رشته کوههای شومریه در شرق حمص تا حومه شرقی شهر السلمیه، بامداد امروز شاهد درگیری های سنگینبود.

عناصر تروریست در تلاش بودند با نفوذ به خطوط دفاعی نیروهای ارتش سوریه، مانع پیشروی آنها در منطقه شوند.

براساس این گزارش، شدیدترین درگیری ها در منطقه "مکسر الحصان" و حومه آن در نزدیکی کوههای شومریه و همچنین در دیگر محور ها در حومه شهر السلمیه متمرکز بود.

دراین درگیری ارتش سوریه با پشتیبانی جنگنده های نیروی هوایی مواضع و استحکامات تروریست ها را به شدت بمباران کرد.

در همین حال، ستاد اطلاع رسانی جنگ سوریه اعلام کرد: نیروهای هوادار بشار اسد و همپیمانانش موفق شدند چندین ناحیه و تپه را در حومه روستای مارینا در حومه شرقی حماه به کنترل در آورد. در این عملیات شماری از تروریست ها کشته یا زخمی شدند.

به گفته این منبع، درگیری ها همچنان در مناطق "تلول الهوی، الجراح و مکسز الحصان" در نزدیکی کوههای الشومریه ادامه دارد و خسارت سنگینی به مواضع و استحکامات تروریست ها وارد شد.

از سویی حومه شهر السخنه در حومه شرقی تدمر شاهد درگیری های شدید میان ارتش و عناصر داعش است. در این نبرد نیروهای سوریه با پشتیبانی جنگنده های روسیه در تلاشند تا بر آخرین مواضع تروریست ها در این استان تسلط یابد و به نیروهایی ملحق شود که در استان رقه و در فاصله حدود 40 کیلومتری آنها قرار دارند.

گفتنی است دراین عملیات ارتش سوریه موفق شد با محاصره گروهی از تروریست ها در مساحتی حدود هزار کیلومترمربع، آنها را مقابل دو گزینه تسلیم یا عقب نشینی قراردهد.

221

 

پربیننده ترین خبرها