اولین تلفن همراه در ایران متعلق به چه کسی بود؟

چهارشنبه 11 مرداد 1396
19:33
اولین تلفن همراه در ایران متعلق به چه کسی بود؟ اولین تلفن همراه که هیچ شباهتی به گوشی های امروزی نداشت در سال 1230 هجری شمسی در دوره قاجار وارد کشور شد.

العالم - گوناگون

تلفن همراه جزو آن دسته از کالاهایی است که چند دهه اخیر شیوه و رفتار زندگی بشر را دستخوش تغییراتی شگرف کرده است و وسیله ارتباطی موثری برای استفاده کنندگان محسوب میشود.

شاید در بعضی از فیلم های سیاه و سفید قدیمی تلفن های همراه عجیبی را دیده باشید و هر بار این سؤال برایتان پیش آمده که این تلفن ها چه نسبتی با موبایل های امروزی داشتند؟ آیا هر دو به یک منظور استفاده می شوند یا نه؟ در ادامه تصویری از اولین تلفن همراه موجود در ایران را مشاهده می کنید که با تلفن های همراه امروزی کاملآ تفاوت دارد.

اولین تلفن همراه موجود در ایران متعلق به ناصرالدین شاه بوده است.  شکل و شمایل این تلفن همراه که در سال 1230 تولید شده است، به تلفن های همراه امروزی شباهتی ندارد.

این تلفن همراه در سفرها همراه ناصرالدین شاه بوده و در زمان نیاز به کابل های کشیده شده بین راه وصل و با مخاطب مورد نظر تماس تلفنی برقرار می شده است. این تلفن دارای راهنمای فارسی بوده و ساخت کارخانه «البیس» شهر زوریخ می باشد.

منبع : iribnews

0% ...

آخرین اخبار

روایت تلخ روزنامه‌نگار فلسطینی از شکنجه‌ در زندان‌های اسرائیل+ فیلم


مفتی جعفری لبنان: «توافق چارچوب» فاجعه‌ای ملی برای خدمت به اهداف صهیونیستی است


 توافق چارچوب؛ دولت لبنان اشغالگری را تایید کرده است


شهادت و زخمی شدن شماری از فلسطینیان غزه در حملات رژیم صهیونیستی


۴۲۴۷ شهید در حملات ۴ ماهه رژیم صهیونیستی به لبنان


۵ کشته براثر ۲ انفجار قلب سرزمین های اشغالی+ فیلم


هند ادعاهای پاکستان در مورد انفجار کراچی را رد کرد


موج گرمای مرگبار اروپا؛ فرانسه از ثبت هزار مرگ خبر داد


شبی که سیاستمداران لبنانی خودزنی کردند و نتانیاهو جشن گرفت


موافقت کابینه رژیم صهیونیستی با به رسمیت شناختن «کشتار ارامنه»