ثبت هر 5 دقیقه یک سکته در ایران

ثبت هر 5 دقیقه یک سکته در ایران
چهارشنبه 11 مرداد 1396 - 19:45

وزیر بهداشت گفت: هر 5 دقیقه یک سکته در کشور به ثبت می رسد.

العالم - ایران

سید حسن قاضی زاده هاشمی در نخستین مراسم تقدیر از بیمارستان‌های برتر مدیریت سکته‌های مغزی و قلبی گفت: شیرین‌ترین کار در طرح تحول همین درمان سکته‌های قلبی و مغزی است و این موضوع نشان می‌دهد این لباس چقدر مقدس است.

وی ادامه داد: ۲۱ هزار خانواده بیمار سکته مغزی و قلبی را از نگرانی نجات دادیم.

وزیر بهداشت گفت: هر پنج تا ۱۰ دقیقه یک نفر دچار سکته می‌شود و من از گروه قلب و مغز در مراکز درمانی قلب برای درمان هایی که انجام می دهند، تشکر می کنم. 

قاضی زاده هاشمی افزود:‌ ای کاش سایر انجمن‌ها هم این طور بودند، بعضی تنها به فکر خودشان بودند، این در حالی است که هیچ لذتی بالاتر از نجات جان انسانی دیگر نیست.

وی با اشاره به ضرورت کار گروهی گفت: حداکثر زمان برای بیمار سکته مغزی و قلبی سه ساعت است.

وزیر بهداشت افزود: حتی بیمه هم بخشی از این زنجیره درمانی است، اگر ترکیه با همه امکانات نتوانسته است به اندازه شما توفیق درمانی داشته باشد به این معناست که کار درمان تیمی است و باید به این موفقیت افتخار کنیم.

هاشمی گفت: از هر دو بیمار یک نفر بر اثر سکته فوت می‌کند و ضرورت دارد مردم نیز بیشتر مراقبت کنند و از وضعیت فشارخون و سلامتی خود اطلاع داشته باشند.

وی با بیان اینکه نباید بگذاریم بیمار شویم، افزود: دو سوم مرگ و میر در جهان سکته ها است و خوشبختانه در کشور وضعیت خوبی داریم؛ از مردم می‌خواهم به همه این عزیزان که ۲۴ ساعته در تلاش اند کمک کنند و از بیمه‌ها نیز می‌خواهم بدون نگاه مادی از درمان چنین بیمارانی حمایت کنند.

وزیر بهداشت در پایان تاکید کرد: طبیعتا با کاهش سکته مغزی و قلبی، هزینه‌ها کاهش می‌یابد و نقش بیمه‌ها در این مسیر بسیار مهم است. هر کس هرچه می‌خواهد بگوید مهم نیست، این توفیق مهم است که ما این لباس را به تن داریم و لبخند همراه مریض را می‌بینیم./میزان

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها