عملیات امنیتی برای پیگرد بقایای داعش در دیالی عراق

عملیات امنیتی برای پیگرد بقایای داعش در دیالی عراق
چهارشنبه 11 مرداد 1396 - 19:34

نیروهای امنیتی عراق امروز چهارشنبه، عملیات گسترده ای را به هدف تعقیب و گریز بقایای گروهک تروریستی داعش در شمال شرقی استان دیالی آغاز کردند.

العالم عراق

به گزارش شبکه سومریه، عدنان التمیمی، رئیس شورای شهر مقدادیه با اعلام این خبر، تصریح کرد: عملیات وسیعی با مشارکت نیروهای متشکل از پلیس، ارتش و حشد شعبی در پنج روستا در شهر المقدادیه در 35 کیلومتری شمال شرقی بعقوبه عملیات تعقیب و گریز عناصر به جای مانده از گروهک تروریستی داعش را آغاز کرده اند.

به گفته این مسئول عراقی، این عملیات در چارچوب تلاش های خستگی ناپذیر نیروهای امنیتی به منظور تامین امنیت درمنطقه الزراعی در مرکز مقدادیه و جلوگیری از فعالیت های گروههای تندرو اجرا می شود.

از سویی، ستوان حبیب الشمری، یکی از افسران پلیس فدرال به خبرگزاری آناتولی گفت: نیروهای امنیتی اطلاعات موثقی مبنی بر حضور شماری از عناصر وابسته به گروهک تروریستی داعش در اطراف شهر مقدادیه بدست آوردند. به گفته وی، این عناصر در اقدامات تروریستی و حمله به نیروهای امنیتی با استفاده از بمب های دست ساز دست داشتند.

گفتنی است، طی چند هفته گذشته چندین عملیات از این نوع در استان دیالی اجرا شده است. تروریست های داعش در تابستان 2014  مناطق وسیعی از این استان را به کنترل خود درآوردند، تا اینکه در سال 2015 بطور کامل توسط نیروهای عراقی آزاد شد.

221

 

پربیننده ترین خبرها