آوارگی صدها نفر بعد از درگیری های اخیر العوامیه

آوارگی صدها نفر بعد از درگیری های اخیر العوامیه
چهارشنبه 11 مرداد 1396 - 21:42

فعالان شبکه های اجتماعی اعلام کردند بعد از تشدید درگیری ها میان نیروهای امنیتی و ارتش سعودی از یک سو و جوانان مدافع شهر از سوی دیگر صدها نفر از این شهرک العوامیه در شرق عربستان گریخته اند.

العالم – عربستان

فعالان شبکه های اجتماعی، تاکید روز چهارشنبه تاکید کردند که نیروهای امنیتی و ارتش عربستان با تیراندازی های بی هدف به خانه ها و ایجاد رعب و وحشت، عامل اجبار ساکنان بر ترک العوامیه بوده اند. 

در شبکه های اجتماعی درخواست هایی به منظور تهیه سرپناه برای خانواده های آواره شکل گرفته است و تعدادی از افراد هم اعلام کردند در خانه هایشان به روی آوارگان باز است و تعدادی دیگر هم هزینه اقامت آنها را تقبل کرده اند.

از سوی دیگر، روزنامه انگلیسی گاردین از نگرانی مسئولان کانادایی از گزارش هایی که مبنی بر استفاده مقامات سعودی از زره پوش های ساخت این کشور در عملیات امنیتی العوامیه منتشر شده است خبر داد.

منابع محلی عربستان نیز از شهادت دو جوان اهل شهرک به ضرب گلوله نیروهای سعودی خبر دادند.

این تازه ترین موج ناآرامی های شدید در منطقه شرقی و نفت خیز عربستان است که اکثریت ساکنان آن را شیعیانی تشکیل می دهندکه در سایه نظام قبیله ای – وهابی سعودی ها، حقوق خود را مطالبه می کنند.

العوامیه زادگاه علامه شهید نمر النمر است که از مطالبات شیعیان به صورت مسالمت آمیز حمایت می کرد و نظام حکومتی فعلی را مورد انتقاد قرار می داد. وی یک سال و نیم قبل توسط مقامات سعودی اعدام شد.

202

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها