آینده برجام و گزینه های پیش روی ایران

آینده برجام و گزینه های پیش روی ایران
چهارشنبه 11 مرداد 1396 - 21:55

نشست آینده برجام وگزینه های پیش روی ایران در مرکز پژوهش های مجلس برگزار شد.

العالم-ایران

 نشست تخصصی گروه دفاعی-امنیتی دفتر سیاسی مرکز پژوهشهای مجلس با عنوان "آینده برجام و گزینه‌های‌ پیش‌روی جمهوری اسلامی ایران" روز دوشنبه با حضور دکتر بقایی‌هامانه دبیر ستاد پیگیری اجرای برجام و دکتر ابراهیم‌ متقی استاد دانشگاه تهران و کارشناس مسایل امریکا برگزار شد. 

در این نشست ابتدا دکتر بقایی‌هامانه با تشریح روند مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با گروه 5+1 و نهایتاً انعقاد توافق هسته‌ای موسوم به برجام این توافق را حاصل تلاش دیپلماتیک طاقت فرسای تیم مذاکره کننده ایران دانست و تأکید کرد که علیرغم همه کارشکنی‌ها از سوی برخی بازیگران متخاصم خارجی، طرف ایرانی توانست توفیقات مهمی در این مذاکرات بدست آورد. 

وی ابعاد نقض و نقض فاحش برجام پس از مصوبه اخیر کنگره امریکا با در نظر گرفتن مجموعه‌ای از ملاحظات از جمله تبدیل شماری از فرامین اجرایی قبلی رییس جمهور امریکا به مصوبه کنگره را تشریح کرد.

همچنین دکتر ابراهیم متقی استاد دانشگاه تهران بعنوان دیگر سخنران نشست ضمن تشریح ضعف‌ها و کاستی‌های برجام، مصوبه اخیر کنگره امریکا را نقض برجام دانست و خواستار پاسخ متناسب ایران به این اقدام امریکا شد. 

سخنرانان در پایان نشست، ضرورت پیگیری اقداماتی نظیر استفاده از سازوکارهای موجود در برجام و تصویب طرحهای متناسب در مجلس شورای اسلامی از جمله طرح "مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی امریکا در منطقه" را مورد تأکید قرار دادند. 

در پایان این نشست که باحضور جمعی از مدیران و کارشناسان مرکز پژوهشهای مجلس برگزار شد، سایر شرکت کنندگان به طرح دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در خصوص این موضوع پرداختند./ پایگاه اطلاع رسانی مجلس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها