واشنگتن درباره پیامدهای خطرناک تسلط النصره بر ادلب هشدار داد

واشنگتن درباره پیامدهای خطرناک تسلط النصره بر ادلب هشدار داد
پنج‌شنبه 12 مرداد 1396 - 14:02

آمریکا درباره پیامدهای خطرناک تسلط گروه تروریستی النصره، شاخه القاعده در سوریه، بر استان ادلب در شمال غربی سوریه هشدارداد.

العالمسوریه

به گزارش شبکه اسکای نیوز، "مایکل راتنی" مسئول بلندپایه وزارت خارجه آمریکا در امور سوریه، دیروز (چهارشنبه) با انتشار مطلبی در اینترنت گفت: حمله اخیر جبهه النصره – شاخه گروه ترویستی القاعده در سوریه - به استان ادلب، تسلط این گروهک را بر این استان تقویت کرده و آینده شمال سوریه را با خطر بزرگی مواجه می کند.

راتنی که در پشت پرده مذاکرات محرمانه با مسکو در عمان درخصوص آتش بس اعلام شده توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در ماه جولای حضور داشت، تصریح کرد: "شمال سوریه یکی از بزرگترین تراژدی ها را شاهد بوده است".

راتنی افزود: "در صورت تسلط جبهه النصره بر ادلب، دشوار خواهد بود که آمریکا بتواند طرف های بین المللی را راضی به اتخاذ اقدامات نظامی لازم بنماید".

استان ادلب تنها استانی است که بطور کامل در کنترل گروههای مخالف حکومت سوریه قرار دارد. به همین دلیل هدف اصلی حمله جنگنده های روسیه و سوریه واقع شده است.

بیشتر اهالی ادلب بیم آن دارند که با تسلط تروریست ها، این استان بیشتر در معرض حملات جنگنده های روسیه و سوریه قرار گیرد و در پی نابودی به حلب یا موصل دیگری تبدیل شود.

221



 

 

پربیننده ترین خبرها