پاکسازی مناطقی از جنوب رقه به دست ارتش سوریه

پاکسازی مناطقی از جنوب رقه به دست ارتش سوریه
پنج‌شنبه 12 مرداد 1396 - 15:51

ارتش سوریه در جنوب رقه، شهرکها و روستاهای جدیدی را از دست تروریستهای گروه تکفیری صهیونیستی داعش آزاد کرد.

العالم - سوریه

به گزارش شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، یک منبع نظامی تاکید کرد: یگانهای ارتش و نیروهای مسلح سوریه شماری از شهرکها، محله ها و روستاها را در حومه جنوبی رقه در منطقه ای به طول سی کیلومتر در امتداد کرانه های جنوبی رود فرات آزاد کردند.

خبرنگار شبکه الاخباریه سوریه در گزارشی گفت: ارتش سوریه پیشروی های خود را در مناطق اشغال شده توسط گروههای تروریستی از جمله در عمق منطقه البادیه  ادامه می دهد. نیروهای ارتش سوریه توانستند منطقه ای به طول سی کیلومتر را در کرانه های جنوبی رود فرات در حومه جنوبی رقه بازپس بگیرند.

در این منطقه نه روستا وجود دارد که از جمله می توان به حویجه جنان، الرحب، الصبخه، الجبله، الرابیه، الذیابیه، المصطاحه، شمره، اسلام و چاههای نفت الجرایح اشاره کرد.

منابع نظامی تاکید می کنند نیروهای ارتش سوریه توانستند در عملیات بی سابقه ای در این منطقه - که با پشتیبانی جنگنده های ارتش در فاصله زمانی چهاردهم ماه گذشته تا دوم ماه اوت جاری صورت گرفت - شمار زیادی از تروریستهای داعش را به هلاکت برسانند و صدها تن از آنان را نیز زخمی کنند.

از جمله تروریستهای به هلاکت رسیده در این عملیات می توان از دو تروریست تونسی مشهور به ابواسحاق به اصطلاح امیر الحسبه  و ابوصیاد و همچنین تروریست لیبیایی مشهور به ابوسقام و تروریست مغربی سفیان عبدالرئوف و تروریست سعودی عبدالله عبدالملک صار نام برد.

این حملات ارتش سوریه همچنین به انهدام سیصد و سی خودروی مختلف تروریستها انجامید. همچنین دوازده مقر فرماندهی تروریستها و سه تانک و دو خودروی زرهی و سه انبار سلاح و مهمات و یازده قبضه از انواع توپ و پنج تیربار مسلسل نیز منهدم شد. 

از سوی دیگر جنگنده های ارتش سوریه پایگاههای تروریستها و انبارهای سلاح و مهمات گروه تروریستی داعش را در دیرالزور بمباران کردند. این حملات هوایی ضد پایگاههای داعش در روستای  لیبغیلیه و تله علوش در حومه جنوبی دیرالزور صورت گرفت.

منابع محلی در شرق دیرالزور گزارش می دهند این شهر شاهد انتفاضه و قیام مردم علیه تروریستهای داعش است؛ به طوری که گروههایی از شهروندان ساکن در این مناطق، به مقر فرماندهی جهاز الحسبه در ناحیه السوسه در حومه البوکمال وابسته به این گروه تکفیری حمله کردند و توانستند به اصطلاح امیر جهاز الحسبه را به هلاکت برسانند و این مقر فرماندهی را بطور کامل منهدم کنند.

همچنین گروهی دیگر از شهروندان ساکن این مناطق نیز یک خودروی حامل سرکرده های داعش در همین منطقه را هدف قرار دادند و شماری از آنها را به هلاکت رساندند.

از سوی دیگر یگانهایی از نیروهای مسلح سوریه حمله تروریستی با یک خودروی بمبگذاری شده به یکی از مناطق نظامی را در کوههای الشومریه در شرق حمص دفع و خنثی کردند. نیروهای مسلح ارتش  سوریه با درگیری با تروریستها این خودروی بمبگذاری شده را منهدم کردند و شمار زیادی از تروریستهای مهاجم را به هلاکت رساندند یا زخمی کردند.

در شرقی ترین منطقه حومه حمص و در روستای حمیمه جنوب غرب شهر البوکمال و در نزدیکی های مرز استانهای رقه و دیرالزور نیز جنگنده های ارتش سوریه پایگاهها و استحکامات دفاعی داعش را در چندین حمله هوایی بمباران کردند. خودروها و پایگاهای این گروه تکفیری با این حملات هوایی منهدم شد و شماری از تروریستها به هلاکت رسیدند و تعدادی نیز زخمی شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها