استقبال چین از تغییر لحن آمریکا در برابر کره

استقبال چین از تغییر لحن آمریکا در برابر کره
پنج‌شنبه 12 مرداد 1396 - 16:48

چین بر لزوم تغییر در رفتار و گفتار آمریکا با کره شمالی تأکید کرد.

العالم - آسیا

به گزارش فرانس پرس، پس از اینکه رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا با تعدیل لحن خود در قبال پیونگ یانگ مدعی شد که واشنگتن به دنبال تغییر رژیم در کره شمالی نیست، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین امروز در نشست خبری مشترک با همتای ترکیه ای خود در پکن گفت: ما برای اظهارات رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص شبه جزیره کره و روابط چین و آمریکا اهمیت قائلیم.

وی ضمن بیان اینکه چین همیشه موضعی ثابت و مداوم در خصوص این موضوع اتخاذ کرده است، از طرف های درگیر خواست از اقدام کردن در مسیری که به افزایش تنش منجر شود دست بردارند.

وانگ یی، وزیر امور خارجه چین گفت: با توجه به سخنرانی اخیر رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص روابط چین و آمریکا، وی به بیان دوباره چهار سیاست خودداری در قبال کره شمالی پرداخت. امیدوارم آمریکا بتواند به این مسئله عمل کند.

وزیر امور خارجه چین گفت: ما همچنین یادآور شدیم که آمریکا در خصوص مسئله امنیتی این شبه جزیره نگران تر شده است. چین هنوز هم معتقد است که مسئله امنیتی مشکل اصلی همه طرف ها در این شبه جزیره است، از این رو چین امیدوار است که همه بتوانند در مسیری مشابه قدم بردارند.

وانگ افزود: این مسئله مهم ترین کلید برای حل مشکل هسته ای شبه جزیره و سرانجام خلع سلاح هسته ای این شبه جزیره است. چین این تصمیم ها و سیاست های شورای امنیت سازمان ملل را به طور کامل اجرا کرده است.

وی گفت: با توجه به تازه ترین تحولات مربوط به اوضاع این شبه جزیره، شورای امنیت سازمان ملل متحد اکنون در این خصوص مذاکره می کند. چین هم به حضور در این روند پیشرفته ادامه خواهد داد.

 

 

خبرگزاری صدا و سیما

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها