6هزار زائر پیاده به پابوس حضرت‌رضا‌(ع) رفتند

6هزار زائر پیاده به پابوس حضرت‌رضا‌(ع) رفتند
پنج‌شنبه 12 مرداد 1396 - 22:29

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده رضوی گفت: در آستانه میلاد امام علی بن موسی الرضا (ع) بیش از 6 هزار زائر پیاده وارد مشهد الرضا (ع) شدند.

العالم- ایران 

حسین رضایی افزود: در این میان سه کاروان بزرگ با یکهزار و 500 زائر، یکهزار و 200 و یکهزار و 100 زائر تا عصر امروز از نیشابور وارد مشهد شده اند.


وی افزود: کل کاروان های پیاده زائران از مسیرهای نیشابور، چناران و سرخس و فریمان تا عصر امروز به مشهد وارد شده اند.


وی گفت: 2 کاروان به ظرفیت 450 نفر نیز زائران سبزواری بودند که از نیشابور تا مشهد الرضا (ع) را پیاده طی کردند.


وی کاروان 150 نفره بانوان فریمانی را گروهی دیگر از زائران پیاده ای دانست که به منظور تشرف به بارگاه منور رضوی در روز میلاد خورشید هشتم، پیاده مسیر فریمان تا مشهد را پیمودند.


به گفته وی 100 زائر بهبهانی نیز از گرگان پیاده راهی مشهد شده اند، 170 نفر از خراسان جنوبی و 500 زائر نیز در قالب کاروانی دیگر از سرخس تا مشهد را به عشق امام مهربانی ها پیاده طی کرده اند.


وی افزود: کاروان 175 نفره بافقی ها نیز از استان یزد با طی 21 روز مسیر این منطقه تا مشهد را پیموده و در روزهای گذشته به شهر مشهد وارد شده اند.
رضایی عنوان کرد: 80 نفر از 2 شهر استان گلستان، 100 نفر از علی آباد مازندران، 120 زائر پیاده از بجنورد و 70 نفر هم از قوچان به صورت پیاده به مشهد مشرف شده اند.


وی افزود: حدود 100 زائر عراقی و افغانستانی نیز در این ایام پیاده در مشهد حضور یافته اند.
به گفته وی، حدود یکهزار زائر پیاده نیز به صورت متفرقه و در قالب کاروان ها و دسته های کوچک وارد مشهد شده اند.


وی گفت: یک کاروان 270 نفره زائر پیاده نیز از قم به سمت مشهد در حرکتند که گمان می رود در روز زیارتی امام رضا (ع)، 23 ذی القعده، برابر با 25 مردادماه به مشهد وارد شوند.
وی تصریح کرد: تمامی زائران پیاده وارد شده به مشهد تا انتهای امشب اسکان داده می شوند و امکانات اسکان و غذای آنها فراهم شده است.


وی گفت: برای خدمات دهی به این زائران جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده در روزهای اخیر هشت ایستگاه در مسیر نیشابور، سه مورد در محور چناران، سه ایستگاه در فریمان و سه ایستگاه نیز در مسیر سرخس فعال کرده است.


وی افزود: در این میان گروه هایی از مردم و نیز کارخانجات محور چناران در ورودی مشهد با ایجاد ایستگاه های موقت نسبت به پذیرایی از زائران پیاده حرم رضوی اقدام کرده اند.
سال گذشته در ایام دهه کرامت بیش از هفت هزار زائر پیاده وارد مشهدالرضا (ع) شده بودند. 

ایرنا 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها